TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Cztery hity z Hollywood zwiększyły ruch w kinach, ale zwycięska para potocznie zwana Barbieheimer była największym kołem napędowym

O autorze
3 min czytania 2023-08-24

Ostatnie tygodnie obfitowały w premiery wielkich produkcji na dużym ekranie. Największym zwycięzcą jest z pewnością film Barbie, na który tłumnie ruszyli Polacy. Chociaż nie znamy wyników frekwencyjnych takich hitów jak ostatnia część Mission: Impossible i Oppenheimer (dystrybutor UIP nie dzieli się wynikami) to szacunki mówią, że ten drugi zobaczyło już znacznie powyżej miliona widzów. W związku z czterema premierami wielkich hitów w polskich kinach firma dataplace.ai postanowiła sprawdzić, jak ich debiuty wpłynęły na ruch w kinach.

Z analizy danych dataplace.ai, przeprowadzonej na 10 kinach wolnostojących w dużych i średnich miastach w Polsce wynika, że najnowsze części Indiana Jones i Mission: Impossible oraz nowe produkcje Barbie i Oppenheimer znacząco wpłynęły na wzrost ruchu w badanych kinach. Ich wpływ był jednak zróżnicowany w zależności od tytułu, który wchodził na ekrany kin w konkretny weekend w okresie od początku maja do połowy sierpnia 2023 roku.

Największy wzrost ruchu w odniesieniu do średniej w badanym okresie odnotowano w pierwszych dniach po premierze Barbie i Oppenheimer, które przypadały na ten sam dzień, 21 lipca 2023 roku – 35,59% więcej. Na wzrost ruchu miała zapewne wpływ premiera kolejnej części Mission: Impossible, która odbyła się zaledwie tydzień wcześniej. W weekendy premierowe i kolejne dni wyświetlania Mission Impossible oraz Indiana Jones analogiczny wzrost ruchu kształtował się na poziomie 15-18%.

– W związku z ograniczonym dostępem do wyników frekwencyjnych niektórych filmów postanowiliśmy sprawdzić jak tłumnie widzowie ruszyli na poszczególne tytuły. Wiele mówiło się o podwójnej premierze tak zwanego Barbieheimera ale nie było wiadomo, jaki wpływ miały te produkcje na wzrost ruchu w kinach i jak wypadły pozostałe dwa tytuły wprowadzone na przełomie czerwca i lipca – mówi Bartosz Bukało, współzałożyciel dataplace.ai, firmy specjalizującej się w usługach typu location intelligence.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy premierowy weekend Barbieheimera cechował się największym wzrostem ruchu w kinach?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Analizy dataplace.ai pokazują, że w premierowy piątek Barbienheimer wykazał 42% wzrost ruchu w analizowanych kinach, w porównaniu do średniej z 2 tygodni przed premierą. Jednak co ciekawe, w weekend po premierze był to aż 75% wzrost w stosunku do średniej ruchu z 2 tyg. poprzedzających premierę. Jak widać pozytywne recenzje i szum medialny wokół premiery najgorętszych blockbusterów tego lata zachęciły widownię. Wpłynęła na to zapewne również bogata oferta repertuaru, który uwzględniał w tym momencie trzy wysokobudżetowe produkcje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Indiana Jones i artefakt przeznaczenia oraz Mission: Impossible Dead Reckoning Part One z mocnym wejściem, ale daleko im to Barbieheimera

Analizy dataplace.ai pokazują, że w okresie dwóch innych dużych premier tego lata widzowie również ruszyli do kin chętniej niż średnio w badanym okresie.

Kolejna odsłona Indiana Jones była pierwszą z nich, a w premierowy piątek 30 czerwca ruch w analizowanych kinach był większy o 24,92% niż średni ruch w okresie dwóch tygodni przed premierą.

– Premiera nowej części Mission: Impossible przypadła zaledwie tydzień przed wprowadzeniem do kin dwóch najgorętszych produkcji tego lata. Część widzów z pewnością poszła na ten film w kolejnych tygodniach, kiedy na ekranach były już również Barbie i Oppenheimer. Kumulacja trzech gorących hitów wpłynęła na największy wzrost ruchu w kinach tego lata, co widzimy w danych – mówi Bukało.

Siódma część megaprodukcji Tom’a Cruise’a miała mniejszy wpływ na zwiększenie ruchu w dniu premiery i był on większy o 21,8% w porównaniu do średniej ruchu w okresie dwóch tygodni przed premierą.

Metodologia badania: Analiza oparta jest na danych lokalizacyjnych z telefonów komórkowych konsumentów z okresu maj-sierpień 2023, na próbie ponad 1,5 mln urządzeń i objęła 10 wolnostojących kin różnego rodzaju (multipleksy oraz kina niezależne) w dużych i średnich miastach Polski (Warszawa, Białystok, Katowice, Łódź, Sopot, Giżycko). W badaniu uwzględniono obszar w promieniu do 100 metrów od każdego kina i w takim obszarze badano natężenie ruchu. Dane nie precyzują czy osoby pojawiające się badanych obszarach skorzystały z oferty kina, lecz wskazują, ile osób średnio pojawiało się w samym budynku kina jak i jego najbliższej okolicy. Próbki danych są ekstrapolowane, żeby być reprezentatywnymi dla całej populacji – podobnie jak w przypadku sondaży lub badań rynku.

PS Everything is pink, czyli marketing wokół filmu „Barbie”

Zobaczcie najciekawsze działania marketingowe, które są skupione wokół dzieła Grety Gerwig i oczywiście najsłynniejszej lalki na świecie.