Zaglądając do sieci nie sposób nie odnieść wrażenia, że świat oszalał na punkcie RÓŻU. Różowe billboardy, przystanki i produkty to efekt nie tylko ogromnego budżetu, jaki przeznaczono na dzieło Grety Gerwig, ale także tego, że do trendu przyłączyły się marki. One również chcą iść w róż!
O co właściwie chodzi z tymi wszystko działaniami? Dlaczego są one tak intensywne i otaczają nas z niemalże każdej możliwej strony? Badacz zachowań konsumenckich z University of Sydney, profesor Tom van Laer, powiedział, że strategia marketingowa związana z premierą „Barbie” ma na celu wywołanie efektu przeniesienia odbiorcy do innego świata.
Zobacz również
– Kiedy ludzie zatracają się w jakiejś historii, chcą być jej głównymi bohaterami. A kiedy nie mogą tego zrobić, kupują rzeczy z nimi związane – powiedział prof. Tom van Laer.
Zobaczcie najciekawsze realizacje związane z tym filmem, który już od dzisiaj możemy oglądać w polskich kinach
OOH
W wielu miastach pojawiły się różowe przystanki autobusowe, które zdecydowanie rozweselają miejski krajobraz. Ten poniżej znajduje się w dzielnicy handlowej Bondi Junction w Sydney.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Natomiast w Los Angeles na przystankach autobusowych pojawiły się różowe ławki z reklamą filmu. Dociekliwi zauważyli, że siedziska są „antydrzemkowe”.
Kolejnym elementem promocji filmu są billboardy. Na ulicach pojawiły się tradycyjne kreacje…
… jak i te bardziej zaskakujące i pomysłowe. Tu wystarczyło jedynie użycie koloru różowego i subtelne umieszczenie daty, aby przekazać odbiorcom, że wielkimi krokami zbliża się dzień premiery.
Produkty i akcje specjalne
Burger King
Brazylijski Burger King od 12 lipca sprzedaje zestaw BK Barbie Combo, który można nabyć w całym kraju oraz z dostawą do domu. W zestawie znalazł się Pink Burger (z różowym sosem), frytki i napój. Na deser można zamówić Barbie Donut Shake, który składa się z lodów waniliowych i truskawek oraz dodanym… różowym donutem.
IMPALA
Jeden z producentów rolek i wrotek zaprojektował produkt, będący hołdem dla Barbie – do oferty wszedł model, który mają na sobie główni bohaterowie filmu Gerwig (inspiracją był oczywiście prawdziwy strój jednej z lalek). Co więcej, do zestawu można też dobrać neonowy kask i ochraniacze.
Xbox
Xbox również postanowił zaskoczyć swoich fanów – firma wypuściła specjalną konsolę Dremhouse, dzięki której każdy gracz może się poczuć tak, jakby był mieszkańcem DreamLandu. Można na niej zagrać m.in. w Forza Horizon 5, gdzie gracz dostaje do dyspozycji… różowy samochód znany z filmów o Barbie.
Roku City
Roku nawiązało współpracę z Warner Bros Pictures i Mattel, aby wspólnie stworzyć wciągającą kampanię promocyjną. Wszystko dzieje się w świecie Roku City, gdzie znajdziemy m.in. baner reklamowy zawierający zwiastun filmu i kod QR, dzięki któremu widzowie mogą bezpośrednio z poziomu ekranu kupić bilet do kina.
Aldo
Aldo weszło we współpracę z Barbie, aby wprowadzić na rynek limitowaną serię butów – są to np. szpilki wysadzane kryształami, ale też trampki, torby i biżuteria inspirowaną Barbie. Buty inspirowane latami 90. oczywiście są w odcieniu pudrowego różu i odważniejszego fuschia rosé.
Warto zwrócić również uwagę na opakowanie, w którym są sprzedawane wszystkie buty – zupełnie jakbyśmy kupowali zabawkę!
Airbnb
Willa, która od początku przypominała ogromny domek dla lalek, teraz dzięki serwisowi Airbnb i agencji kreatywnej Hogwash Studios stała się jeszcze bardziej słodka, różowa i po prostu w stylu Barbie.
Gratką dla fanów różowego uniwersum na pewno jest fakt, że 21 i 22 lipca dwójka szczęśliwców będzie mogła za darmo zamieszkać w tym miejscu, aby poczuć się jak Barbie i Ken.
Zara
ZARA natomiast otworzyła w swoich sklepach (w Paryżu i w Nowym Jorku) specjalne działy z różową kolekcją.
Tangle Tizzer
Nie dziwi fakt, że marka związana z kultowymi szczotkami do włosów postanowiła wypuścić produkt w charakterystycznym różowym odcieniu. W końcu każdy chce mieć tak piękne włosy jak Barbie!
Widzieliście, co się dzieje po wpisaniu w Google nazwisk Margot Robbie, Greta Gerwig czy Ryan Gosling? Jeśli nie, to sprawdźcie – najpopularniejsza wyszukiwarka również postanowiła podążać na trendem!
Malibu Barbie Café w Chicago
7 czerwca w w Chicago otworzyła się różowa kawiarnia, serwujące brunche, desery i napoje nawiązujące do świata Barbie. Oczywiście miejsce jest bardzo Instagram-friendly – można tam zrobić sobie zdjęcie w pełnowymiarowym pudełku dla lalek Barbie i pojeździć na na rolkach.
RTM-y
Żabka
Lidl
Biedronka
McFIT
IKEA
JBB Bałdyga
InPost
Tyskie
Good Lood
KFC
PS Mattel wprowadza na rynek pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa
Firma Mattel zaprezentowała światu pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa. W procesie projektowania marka Barbie ściśle współpracowała z National Down Syndrome Society – organizacją działająca na rzecz osób z zespołem Downa w USA. Lalka będzie dostępna w sprzedaży na całym świecie.
PS 2 Lalki Barbie będą produkowane z plastiku wyłowionego z oceanów
Barbie kojarzyła wam się do tej pory z różem? To się zmieni – lalki od firmy Mattel będą teraz bardziej „zielone”! Okazuje się, że popularne zabawki będą wkrótce produkowane w bardziej zrównoważony sposób – powstanie specjalna linia lalek o nazwie „Barbie Loves the Ocean”.