Everything is pink, czyli marketing wokół filmu „Barbie”

Everything is pink, czyli marketing wokół filmu „Barbie”
Dziś premiera filmu „Barbie"! Zobaczcie najciekawsze działania marketingowe, które są skupione wokół dzieła Grety Gerwig i oczywiście najsłynniejszej lalki na świecie.
O autorze
3 min czytania 2023-07-21

Zaglądając do sieci nie sposób nie odnieść wrażenia, że świat oszalał na punkcie RÓŻU. Różowe billboardy, przystanki i produkty to efekt nie tylko ogromnego budżetu, jaki przeznaczono na dzieło Grety Gerwig, ale także tego, że do trendu przyłączyły się marki. One również chcą iść w róż!

O co właściwie  chodzi z tymi wszystko działaniami? Dlaczego są one tak intensywne i otaczają nas z niemalże każdej możliwej strony? Badacz zachowań konsumenckich z University of Sydney, profesor Tom van Laer, powiedział, że strategia marketingowa związana z premierą „Barbie” ma na celu wywołanie efektu przeniesienia odbiorcy do innego świata.

– Kiedy ludzie zatracają się w jakiejś historii, chcą być jej głównymi bohaterami. A kiedy nie mogą tego zrobić, kupują rzeczy z nimi związane – powiedział prof. Tom van Laer.

Zobaczcie najciekawsze realizacje związane z tym filmem, który już od dzisiaj możemy oglądać w polskich kinach

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

OOH

W wielu miastach pojawiły się różowe przystanki autobusowe, które zdecydowanie rozweselają miejski krajobraz. Ten poniżej znajduje się w dzielnicy handlowej Bondi Junction w Sydney.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Natomiast w Los Angeles na przystankach autobusowych pojawiły się różowe ławki z reklamą filmu. Dociekliwi zauważyli, że siedziska są „antydrzemkowe”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kolejnym elementem promocji filmu są billboardy. Na ulicach pojawiły się tradycyjne kreacje…

… jak i te bardziej zaskakujące i pomysłowe. Tu wystarczyło jedynie użycie koloru różowego i subtelne umieszczenie daty, aby przekazać odbiorcom, że wielkimi krokami zbliża się dzień premiery.

Produkty i akcje specjalne

Burger King

Brazylijski Burger King od 12 lipca sprzedaje zestaw BK Barbie Combo, który można nabyć w całym kraju oraz z dostawą do domu. W zestawie znalazł się Pink Burger (z różowym sosem), frytki i napój. Na deser można zamówić Barbie Donut Shake, który składa się z lodów waniliowych i truskawek oraz dodanym… różowym donutem.

IMPALA

Jeden z producentów rolek i wrotek zaprojektował produkt, będący hołdem dla Barbie – do oferty wszedł model, który mają na sobie główni bohaterowie filmu Gerwig (inspiracją był oczywiście prawdziwy strój jednej z lalek). Co więcej, do zestawu można też dobrać neonowy kask i ochraniacze. 

Xbox

Xbox również postanowił zaskoczyć swoich fanów – firma wypuściła specjalną konsolę Dremhouse, dzięki której każdy gracz może się poczuć tak, jakby był mieszkańcem DreamLandu. Można na niej zagrać m.in. w Forza Horizon 5, gdzie gracz dostaje do dyspozycji… różowy samochód znany z filmów o Barbie.

Roku City

Roku nawiązało współpracę z Warner Bros Pictures i Mattel, aby wspólnie stworzyć wciągającą kampanię promocyjną. Wszystko dzieje się w świecie Roku City, gdzie znajdziemy m.in. baner reklamowy zawierający zwiastun filmu i kod QR, dzięki któremu widzowie mogą bezpośrednio z poziomu ekranu kupić bilet do kina.

Aldo

Aldo weszło we współpracę z Barbie, aby wprowadzić na rynek limitowaną serię butów – są to np. szpilki wysadzane kryształami, ale też trampki, torby i biżuteria inspirowaną Barbie. Buty inspirowane latami 90.  oczywiście są w odcieniu pudrowego różu i odważniejszego fuschia rosé.

Warto zwrócić również uwagę na opakowanie, w którym są sprzedawane wszystkie buty – zupełnie jakbyśmy kupowali zabawkę!

Airbnb

Willa, która od początku przypominała ogromny domek dla lalek, teraz dzięki serwisowi Airbnb i agencji kreatywnej Hogwash Studios stała się jeszcze bardziej słodka, różowa i po prostu w stylu Barbie.

Gratką dla fanów różowego uniwersum na pewno jest fakt, że 21 i 22 lipca dwójka szczęśliwców będzie mogła za darmo zamieszkać w tym miejscu, aby poczuć się jak Barbie i Ken.

Zara

ZARA natomiast otworzyła w swoich sklepach (w Paryżu i w Nowym Jorku) specjalne działy z różową kolekcją.

Tangle Tizzer

Nie dziwi fakt, że marka związana z kultowymi szczotkami do włosów postanowiła wypuścić produkt w charakterystycznym różowym odcieniu. W końcu każdy chce mieć tak piękne włosy jak Barbie!

Google

Widzieliście, co się dzieje po wpisaniu w Google nazwisk Margot Robbie, Greta Gerwig czy Ryan Gosling? Jeśli nie, to sprawdźcie – najpopularniejsza wyszukiwarka również postanowiła podążać na trendem!

Malibu Barbie Café w Chicago

7 czerwca w w Chicago otworzyła się różowa kawiarnia, serwujące brunche, desery i napoje nawiązujące do świata Barbie. Oczywiście miejsce jest bardzo Instagram-friendly – można tam zrobić sobie zdjęcie w pełnowymiarowym pudełku dla lalek Barbie i pojeździć na na rolkach.

RTM-y

Żabka

Lidl

Biedronka

McFIT

IKEA

JBB Bałdyga

InPost

Tyskie

Good Lood

KFC

PS Mattel wprowadza na rynek pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa

Firma Mattel zaprezentowała światu pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa. W procesie projektowania marka Barbie ściśle współpracowała z National Down Syndrome Society – organizacją działająca na rzecz osób z zespołem Downa w USA. Lalka będzie dostępna w sprzedaży na całym świecie.

PS 2 Lalki Barbie będą produkowane z plastiku wyłowionego z oceanów

Barbie kojarzyła wam się do tej pory z różem? To się zmieni – lalki od firmy Mattel będą teraz bardziej „zielone”! Okazuje się, że popularne zabawki będą wkrótce produkowane w bardziej zrównoważony sposób – powstanie specjalna linia lalek o nazwie „Barbie Loves the Ocean”.