Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Upoluj książkę „101 technik dla zarządzających” [KONKURS]

Wygraj książkę, w której Bartek Majewski zebrał wnioski pochodzące z rozmów z ponad 3 tys. menedżerów.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Mattel wprowadza na rynek pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa

Firma Mattel zaprezentowała światu pierwszą w historii lalkę Barbie z zespołem Downa. W procesie projektowania marka Barbie ściśle współpracowała z National Down Syndrome Society – organizacją działająca na rzecz osób z zespołem Downa w USA. Lalka będzie dostępna w sprzedaży na całym świecie.
O autorze
3 min czytania 2023-04-26

Będąca częścią linii Barbie Fashionistas lalka została stworzona po to, aby jeszcze lepiej odzwierciedlać otaczający nas świat. Lalka Barbie z zespołem Downa ma inspirować najmłodszych do opowiadania niezliczonych historii przez zabawę.

Aby mieć pewność, że lalka dokładnie przedstawia osobę z zespołem Downa, marka Barbie ściśle współpracowała z National Down Syndrome Society. Organizacja ta wspiera osoby z zespołem Downa i ich rodziny, zapewniając im potrzebne zasoby, przyczyniając się do wprowadzania zmian politycznych oraz angażując się w działania lokalnych społeczności. Wiedza i doświadczenie organizacji wpłynęły na proces projektowania lalki, zaczynając od jej sylwetki, przez ubrania i akcesoria, aż po opakowanie. Dzięki bliskiej współpracy z NDSS, zespół Barbie uhonorował osoby z zespołem Downa, oddając w ich ręce lalkę, z którą mogą się utożsamiać.

Nad każdym elementem projektu lalki marka Barbie ściśle współpracowała z NDSS:

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Wygląd: Barbie z zespołem Downa wprowadza do linii nowy typ sylwetki i wygląd twarzy, które lepiej odzwierciedlają fizjonomię kobiet z zespołem Downa. Nowa lalka jest niższa, ma zmienione proporcje ciała, w tym dłuższy tułów. Lalka ma bardziej okrągłą twarz, mniejsze uszy, płaski grzbiet nosa i oczy w kształcie migdałów. Na dłoniach lalki widoczna jest pojedyncza linia, cecha często kojarzona z osobami z zespołem Downa.
  • Ubrania i akcesoria: Lalka ubrana jest w sukienkę z bufiastymi rękawami we wzór motyli z żółtymi i niebieskimi akcentami, które uznawane są za symbole świadomości na temat zespołu Downa. Różowy naszyjnik z trzema skierowanymi ku górze szewronami przedstawia trisomię 21 chromosomu, która powoduje zespół Downa. Trzy szewrony lub strzałki są symbolem jednoczącym tę społeczność. Mają także reprezentować „nielicznych szczęśliwców”, którzy mają w swoim życiu osobę z zespołem Downa.
  • Ortezy: Lalka Barbie Fashionistas z zespołem Downa nosi różową ortezę stawu skokowego (OSS), która została zaprojektowana na wzór ortez noszonych przez niektóre dzieci do podparcia stóp i kostek oraz pasujące do stroju tenisówki. NDSS dostarczyło ortezy, które posłużyły jako inspiracja dla tych, które ma na sobie Barbie Fashionistas.

– Barbie odgrywa ważną rolę we wczesnych doświadczeniach dzieci. Jako najbardziej różnorodna linia lalek na rynku, pomaga im odkrywać świat, a my dokładamy wszelkich starań, aby poprzez zabawę przeciwdziałać stygmatyzacji społecznej. Naszym celem jest umożliwienie wszystkim dzieciom zobaczenia siebie w Barbie, a jednocześnie zachęcenie ich do zabawy lalkami, które nie są do nich podobne, ale reprezentują zróżnicowane społeczeństwo. Bawiąc się lalkami, dzieci mogą lepiej rozumieć stany i uczucia innych oraz rozwijać empatię, co pomaga w budowaniu świata pełnego akceptacji. Z dumą przedstawiamy lalkę Barbie z zespołem Downa, która dołączyła właśnie do linii Barbie Fashionistas, mającej przedstawiać otaczający nas świat i jest kolejnym krokiem w naszym zobowiązaniu, aby integrować przez zabawę – mówi Lisa McKnight, executive vice president and global head of Barbie & Dolls, Mattel.

Aby uczcić premierę lalki, do akcji włączyły się europejskie ambasadorki: pochodząca z Wielkiej Brytanii modelka – Ellie Goldstein, radna miejska i autorka z Francji – Eleonore Laloux oraz holenderska modelka i influencerka – Enyą. Swoją obecnością podkreśliły one, jak ważny jest to moment dla ich społeczności. Kamera towarzyszyła Ellie Goldstein, Éléonore Laloux i Enyi w momencie, w którym po raz pierwszy zobaczyły lalkę na żywo i opowiedziały o tym, co to oznacza dla nich i dzieci takich jak one na całym świecie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jestem bardzo szczęśliwa, że powstała Barbie z zespołem Downa. Widząc lalkę, poczułam się wzruszona – tak wiele to dla mnie znaczyło. Jestem zaszczycona i dumna, że Barbie wybrała mnie, aby pokazać lalkę światu. Różnorodność jest dla mnie ważna, ludzie muszą widzieć więcej takich ludzi jak ja, nie możemy pozwolić na to, by nas ukrywano – powiedziała Ellie Goldstein.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Bycie ambasadorką Barbie i pierwszej lalki z zespołem Downa to dla mnie wielka sprawa. To wspaniałe, że ta Barbie znalazła swoje miejsce w asortymencie marki, tak jak ja znalazłam swoje miejsce w społeczeństwie. Chcę podzielić się moimi doświadczeniami i pokazać światu, że z zespołem Downa można żyć szczęśliwie. Najważniejsze jest to, żeby rodzice zobaczyli tę lalkę i nie tracili nadziei – powiedziała Éléonore Laloux.

– Barbie była ogromną częścią dzieciństwa mojego i mojej siostry, więc fakt, że jest teraz Barbie, która wygląda tak jak ja i z którą mogę się identyfikować, jest nie do opisania. To bardzo ważne, aby dzieci od najmłodszych lat stawały się bardziej otwarte i świadome różnorodności i by wiedziały, że nie ma jednego, idealnego wzoru. Ty, ja, każdy z nas należy do społeczeństwa, wszyscy jesteśmy piękni, a zespół Downa jest częścią nas, społeczeństwa i świata – dodała Enya.

Dzięki lalce z zespołem Downa jeszcze więcej dzieci może zobaczyć siebie w Barbie i odkrywać otaczający je świat, co wpływa na ich poczucie przynależności i pomaga w budowaniu otwartego świata. Cała tegoroczna linia lalek Barbie Fashionistas, w tym lalka Barbie z zespołem Downa, będzie dostępna w sprzedaży w Polsce już od maja 2023.

PS Nie ma usprawiedliwienia dla dyskryminacji

CoorDown, włoski organ odpowiedzialny za ochronę praw osób z zespołem Downa, stworzył kampanię zwracającą uwagę na to, z jakimi sytuacjami każdego dnia muszą spotykać się osoby z zespołem Downa.

PS2 Osoby z zespołem Downa będą obsługiwać klientów Many Mornings w ramach programu wsparcia zawodowego

Z okazji Światowego Dnia osób Downa Many Mornings ogłosiło program aktywizacji zawodowej dla osób z Trisomią 21. Program praktyk jest organizowany w porozumieniu z organizacjami pozarządowymi.

PS3 Cezary Pazura jako He-Man

W jednej z kampanii promujących linię figurek kolekcjonerskich firmy Mattel z serii Masters of the Universe wzięli udział Cezary Pazura i Janysz Chabior. Wcielili się oni w role He-Mana i Szkieletora.