Troska o środowisko, a decyzje zakupowe Polaków
Co prawda 61,3% respondentów przyznało, że świadomie stara się wybierać produkty, które nie są zapakowane w plastik, lecz tylko 26,5% zdarza się zrezygnować z zakupu z powodu nieekologicznego opakowania.
Zobacz również
W wynikach ankiety zrealizowanej przez twórców aplikacji „Moja Gazetka” widać też, że zdecydowana większość Polaków przyzwyczaiła się do wielorazowych toreb i uczyniła z nich niezbędny element codziennych wyjść do sklepu – korzysta z nich aż 96,3% respondentów. Mniej popularne są własne, wielorazowe opakowania na produkty sypkie, warzywa czy owoce – używa ich jedynie 39,6%.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Recykling
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Respondenci okazali się wrażliwi na kwestie związane z recyklingiem oraz powtórnym wykorzystywaniem opakowań. Aż 81,6% z nich zwróciło uwagę na małą dostępność opakowań zwrotnych. Natomiast 98,2% uznało także, że automaty do zwrotu butelek z kaucją powinny być powszechniej dostępne.
Czy Polacy lubią żywność ekologiczną?
49% ankietowanych wybiera żywność ekologiczną, jeśli jest ona dostępna w sklepie, w którym akurat robią zakupy. 52,1% z nich owoce, warzywa i jajka częściej kupuje na bazarze lub w warzywniaku niż w supermarkecie.
Cały raport dostępny jest na tej stronie.
W ankiecie wzięło udział 2563 osób, z czego 19,5% to mężczyźni, a 80,5% to kobiety. 83,9% respondentów to osoby w wieku 18-44 lat.