Sztuczna inteligencja oraz jej samouczące się algorytmy już teraz zmieniają sposób, w jaki pracujemy, podróżujemy czy sprzątamy. Jednak brak wystraczającej wiedzy i objaśnień na ten temat sprawił, że dla wielu potencjalnych użytkowników AI wciąż jest wielką niewiadomą. W efekcie to nie technologia, a poziom gotowości polskiego rynku staje się przeszkodą do właściwej implementacji sztucznej inteligencji.
– Samsung jako lider innowacji i jedna z wiodących spółek technologicznych od kilku lat wdraża przełomowe technologie AI w swoich produktach. Jako firma jesteśmy świadomi naszej roli i konsekwentnie planujemy działania na rzecz pozytywnych zmian także w polskiej gospodarce. Omówione w raporcie przykłady wdrożeń AI w krajach azjatyckich stanowią solidną podstawę i pozwolą nam wypracować dobre praktyki na przyszłość – komentuje Jacek Łęgiewicz, Public Affairs Director, Samsung Electronics Polska.
Zobacz również
Celem raportu „Sztuczna inteligencja: Made in Asia” jest poruszenie kwestii związanych z wdrożeniem innowacyjnych technologii w realną gospodarkę. Publikacja podzielona została na trzy rozdziały:
- Sztuczna Inteligencja w służbie zdrowia
- Inteligentny transport
- Sztuczna Inteligencja w rolnictwie
Analizie poddano rynek azjatycki wraz z państwami, takimi jak Korea Południowa, Japonia, Singapur czy Malezja. Eksperci chcieli w ten sposób pokazać, że nie tylko światowi giganci, tacy jak Chińska Republika Ludowa czy Stany Zjednoczone mogą wdrażać sztuczną inteligencję na szeroką skalę.
– W wielu sektorach Azja doświadcza dziś unikalnej na skalę światową implementacji AI w życiu codziennym obywateli. Jak pokazują badania, w kolejnych latach stanie się to także udziałem innych regionów, w tym Europy i Polski. Kraje azjatyckie mogą być uznane jako poligon doświadczalny, swoiste laboratorium w zakresie wdrażania różnorodnych rozwiązań AI oraz modeli biznesowych z nimi związanych, a także ich konsekwencji dla gospodarki, rynku pracy oraz kultury – podkreśla Robert Siudak, ekspert Instytutu Kościuszki.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Raport można pobrać na stronie Instytutu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing