W nowym spocie, zatytułowanym „Worlds Apart”, który nakręcony został w Wielkiej Brytanii na zlecenie holenderskiego browaru, widzimy trzy niestandardowe pary nieznajomych, którzy mają sprzeczne poglądy na temat feminizmu, zmian klimatu i praw transseksualistów.
Pary tworzyli:
Zobacz również
- feministka i mężczyzna konserwatywnie postrzegający rolę kobiety,
- środowiskowy aktywista i człowiek uważający, że zmiany klimatyczne to bzdura,
- transpłciowa kobieta i mężczyzna, dla którego transgender jest groteskowy/kuriozalny/śmieszny.
Uczestnicy eksperymentu musieli zbudować bar i usiąść przy nim z butelką piwa. Zanim jednak ją otworzyli, obejrzeli filmy, w których każde z nich otwarcie mówi o swoich poglądach. Po filmie musieli zdecydować, czy chcą porozmawiać ze sobą na temat tych różnic, czy po prostu odejść.
Działania mają promować otwartość, dzięki której możemy przełamywać bariery i wznosić się ponad obowiązujące ramy.
Reżyserem filmu był Toby Dye. Akcję przygotowała agencja Publicis London wraz z Heinekenem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W zeszłym roku IKEA również przeprowadziła eksperyment społeczny. Do studia zaproszono osoby, które mieszkają obok siebie, ale o tym nie wiedzą. Posadzono je na krzesłach odwróconych do siebie tyłem tak, by nie można było zobaczyć rozmówcy. Widzieliście?
PS2
Czy zdajemy sobie sprawę z tego, ile nas łączy z różnymi narodowościami na całym świecie? Takie pytania zadało momondo – darmowa, globalna wyszukiwarka podróży. Aplikacja zaprosiła kilka osób różnych narodowości do zrobienia sobie testu DNA, żeby zobaczyć, skąd pochodzili ich przodkowie.
Zobaczcie:
PS3
Miłość i smak mają wiele wspólnego, a „przez żołądek do serca” to nie tylko czcze powiedzenie, bo okazuje się, że smak może być kluczem do serca wybranka, a wspólne upodobania kulinarne mogą nas do siebie naprawdę mocno zbliżyć – dowodzi Knorr w swoim eksperymencie #MiłośćOdPierwszegoZasmakowania.
PS4
Bardzo piękny eksperyment społeczny, który momentalnie podbił serca internautów, wypuściła w tym roku duńska telewizja TV2. Więcej o akcji → tutaj.