Czy problemy społeczne można „przegadać” przy piwie? Heineken twierdzi, że tak!

Czy problemy społeczne można „przegadać” przy piwie? Heineken twierdzi, że tak!
Może nie wszystkie, ale nowy spot Heinekena sugeruje, że zimne piwo może stać się pomostem międzyludzkim, dzięki któremu ludzie ze skrajnie odmiennymi poglądami są w stanie się dogadać. Zobaczcie nową kampanię społeczną #OpenYourWorld.
O autorze
1 min czytania 2017-04-28

W nowym spocie, zatytułowanym „Worlds Apart”, który nakręcony został w Wielkiej Brytanii na zlecenie holenderskiego browaru, widzimy trzy niestandardowe pary nieznajomych, którzy mają sprzeczne poglądy na temat feminizmu, zmian klimatu i praw transseksualistów.

Pary tworzyli:

  • feministka i mężczyzna konserwatywnie postrzegający rolę kobiety,
  • środowiskowy aktywista i człowiek uważający, że zmiany klimatyczne to bzdura,
  • transpłciowa kobieta i mężczyzna, dla którego transgender jest groteskowy/kuriozalny/śmieszny.

Uczestnicy eksperymentu musieli zbudować bar i usiąść przy nim z butelką piwa. Zanim jednak ją otworzyli, obejrzeli filmy, w których każde z nich otwarcie mówi o swoich poglądach. Po filmie musieli zdecydować, czy chcą porozmawiać ze sobą na temat tych różnic, czy po prostu odejść.

Działania mają promować otwartość, dzięki której możemy przełamywać bariery i wznosić się ponad obowiązujące ramy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reżyserem filmu był Toby Dye. Akcję przygotowała agencja Publicis London wraz z Heinekenem.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W zeszłym roku IKEA również przeprowadziła eksperyment społeczny. Do studia zaproszono osoby, które mieszkają obok siebie, ale o tym nie wiedzą. Posadzono je na krzesłach odwróconych do siebie tyłem tak, by nie można było zobaczyć rozmówcy. Widzieliście?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Czy zdajemy sobie sprawę z tego, ile nas łączy z różnymi narodowościami na całym świecie? Takie pytania zadało momondo – darmowa, globalna wyszukiwarka podróży. Aplikacja zaprosiła kilka osób różnych narodowości do zrobienia sobie testu DNA, żeby zobaczyć, skąd pochodzili ich przodkowie.

Zobaczcie:

PS3

Miłość i smak mają wiele wspólnego, a „przez żołądek do serca” to nie tylko czcze powiedzenie, bo okazuje się, że smak może być kluczem do serca wybranka, a wspólne upodobania kulinarne mogą nas do siebie naprawdę mocno zbliżyć – dowodzi Knorr w swoim eksperymencie #MiłośćOdPierwszegoZasmakowania.

PS4

Bardzo piękny eksperyment społeczny, który momentalnie podbił serca internautów, wypuściła w tym roku duńska telewizja TV2. Więcej o akcji → tutaj