Eksperyment zaczyna się, gdy niczego nieświadoma grupa ludzi zajmuje swoje miejsca w pokoju. Nagle specjalne punktowe światło zostaje skierowane na kobietę z widocznymi siniakami i otarciami na całym ciele. Widok tak dotyka zgromadzonych, że niektórzy nie kryją oburzenia.
Następnie widzowie zostali poproszeni, aby zinterpretować, co mogło być przyczyną siniaków. Odpowiedzi, patrząc na kulturę Indi – nie zaskakują: molestowanie, przemoc domowa, samookaleczenia… Jednak te znamiona to coś więcej, to siła fizyczna, która pomaga przezwyciężać przeciwności losu.
Zobacz również
Według National Health Health Survey jedna na trzy kobiety w Indiach boryka się z przemocą domową już w wieku 15 lat. #BruisesCanBeGood to mocne stwierdzenie, które ujawnia trudną rzeczywistość i podkreśla powszechność przemocy w społeczeństwie. Kampania ma na celu podniesienie świadomości ludzi i wprowadzenie obowiązkowej samoobrony w szkołach od najmłodszych lat. Eksperyment społeczny, w którym posiniaczona kobieta okazała się wojowniczką sztuk walki, dodaje, że siła psychiczna wypracowana jest przez tę fizyczną, która pozwoli nam sprostać każdemu wyzwaniu! A sport pomoże nam ją w sobie obudzić.
PS
Niedawno Puma stworzyła kampanię #DoYou, aby świętować niezależność i bezkompromisowość kobiet. W spocie występują Lauren Lovette, gwiazda baletu w Nowym Jorku i amerykańska koszykarka Skylar Diggins-Smith. Kobiety dzielą się wizjami przyszłości oraz zachęcają kobiety do podążania za swoją pasją.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Również Nike mocno wspiera kobiety. Przykładem jest spot, który miesza w tradycji kulturowej Rosji. W jednej z tamtejszych piosenek przyjęło się, że dziewczynki stworzone są z pięknych dodatków, które nie pozostawiają wiele miejsca na siłę, determinację, odwagę, czy spełnianie własnych pragnień.