„Razem w Lidlu” to kampania employer brandingowa od Lidl Polska, która wystartowała 1 lutego 2024 roku. Wówczas odbyła się jej faza teaserowa, podczas której w całej Polsce pojawiły się reklamy outdoroowe oraz on-linowe z krótkimi, dającymi do myślenia pytaniami. Czy zdjęcie w CV jest w ważne? Czy Twoje dziecko też bierze udział w rekrutacji? – to przykłady treści, jakie znalazły się na teaserach kampanii.
Z kolei 8 lutego 2024 roku ruszyła główna część kampanii. Lidl odpowiada w niej na zadane wcześniej pytania, jednocześnie informując, w jaki sposób jako pracodawca odnosi się do rodzicielstwa, wieku, wynagrodzeń, sprawiedliwego procesu rekrutacji czy atmosfery w pracy. W materiałach pojawili się pracownicy i pracowniczki Lidl Polska: Darek, Leokadia, Łukasz, Maciej i Monika, którzy opowiadają o tym, jak ważni dla firmy są ludzie, ich kompetencje oraz potencjał.
Zobacz również
– Kampania „Razem w Lidlu” jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ dotyka tematów, które traktujemy priorytetowo. Celem kampanii jest pokazanie, że tworzymy przyjazną i pełną szacunku kulturę organizacyjną, w której jest miejsce dla każdego, bez względu na wiek, płeć, wygląd czy poglądy. Do kampanii zaprosiliśmy naszych pracowników i pracowniczki, bo kto, jak nie oni, wiedzą najlepiej, jak pracuje się w Lidlu. Stawiamy na równe i sprawiedliwe traktowanie, a także wspieranie pracowników. Zależy nam, aby promować dobre praktyki i być liderem wśród pracodawców w handlu. Mamy szeroki pakiet benefitów, jedne z najwyższych wynagrodzeń w branży i cieszymy się, że mamy wewnątrz firmy zgrane zespoły oraz pozytywne relacje – mówi Marta Florczak, członkini zarządu ds. personalnych w Lidl Polska.
Pięć filarów kampanii
Rodzicielstwo to jeden z pięciu tematów przewodnich kampanii. W Lidl Polska pracuje ponad 19 tys. osób między 30 a 50 rokiem życia i wielu z nich łączy pracę z opieką nad dziećmi. W 2023 roku urodziło się ponad 1000 dzieci pracowników sieci. Z urlopu macierzyńskiego oraz tacierzyńskiego skorzystało w zeszłym roku blisko 1600 rodziców. Lidl pomaga rodzicom, m.in. ułatwiając im powrót do pracy, dzięki programowi wsparcia rodzicielstwa czy przekazując dzieciom pracowników szkolne wyprawki i paczki świąteczne. Co istotne, w ramach programu wsparcia, pracownicy oraz członkowie ich rodzin mogą skorzystać z bezpłatnej pomocy psychologicznej.
Kolejnym motywem kampanii są Generacje. Z badań wynika, że do 2025 roku pokolenie „Z” będzie stanowiło 27 proc. pracowników na świecie, dlatego tak ważna będzie międzypokoleniowa integracja w środowisku pracy. Lidl Polska podejmuje inicjatywy dla przedstawicieli różnych pokoleń. Sieć organizuje, np. rozmowy o różnorodności w ramach projektu #KobiecaStronaLidla czy jest sygnatariuszem Karty Różnorodności.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wynagrodzenia to kolejny temat, poruszany w trakcie kampanii. Lidl Polska stawia na równość wynagrodzeń. W tym roku sieć przeznacza aż 240 mln złotych na podwyżki i nowe miejsca pracy, oferując jedne z najwyższych zarobków w handlu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania porusza również temat procesu rekrutacji i wyglądu, podkreślając otwartość Lidl Polska w obszarze różnorodności i pokazując, że firma stawia na kompetencje i chęć do pracy.
Kampania „Razem w Lidlu” porusza również temat ważnej i potrzebnej społecznej odpowiedzialności biznesu. Lidl Polska realizuje swoją strategię CSR na lata 2020-2025, podejmując działania na rzecz ochrony klimatu, ochrony zasobów naturalnych, poszanowania bioróżnorodności, uczciwego działania, promowania zdrowia oraz angażowania się w dialog swoich interesariuszy. Sieć prezentuje swoje zobowiązania w tym obszarze, np. poprzez raport zrównoważonego rozwoju, a także tworzenie przyjaznej atmosfery pracy, co potwierdza m.in. otrzymana niedawno przez sieć nagroda „Top Employer 2024”.
opracowanie: Agata Drynko, źródło: mat. prasowe
PS Adele i Shakira promują perfumy z Lidla. To pracownice sklepu, a nie znane piosenkarki
Lidl stworzył kampanię perfum dostępnych w supermarketach. Wystąpili w niej: Shakira, Adele, Robbie Williams czy Chris Pratt. NIe chodzi jednak o znane gwiazdy.
PS2 Na butelce „szampana” dla dzieci pojawił się wizerunek Tomasza Kota w roli Pana Kleksa. Aktor jest oburzony tym działaniem
Na półki sieci sklepów Lidl trafił bezalkoholowy napój imitujący szampana dla dzieci. Produkt powstał przy okazji premiery nowej wersji „Akademia Pana Kleksa” z Tomaszem Kotem w roli głównej. Deklarujący od 18 lat abstynencję aktor stanowczo odcina się jednak od takiej formy reklamy.