1. Mariusz Pawełczyk, Commercial Director CEE w Sociomantic Labs
2. Marcin Adamczyk, Digital media manager w They.pl
3. Weronika Węglewska, Paid Search Manager, Bluerank
Zobacz również
Display
[Mariusz Pawełczyk:] Graficzne reklamy, które znajdziemy obok treści na każdej stronie internetowej, w aplikacjach czy w e-mailu, to tzw. display. Takie reklamy, zwykle nazywane bannerami, posiadają konkretne ustandaryzowane rozmiary i mogą zawierać treść, logo, grafiki, ale coraz częściej także Rich Media np. wideo, dźwięk czy inne elementy zachęcające użytkowników do wchodzenia w interakcję i zapoznania się z przekazem.
Autor definicji:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Mariusz Pawełczyk
Commercial Director CEE w Sociomantic Labs
Karierę zawodową rozpoczął ponad 12 lat temu w branży turystycznej. Od ponad 9 lat zajmuje się marketingiem i sprzedażą w Internecie. Trzy lata spędził w TradeDoubler Polska, gdzie był odpowiedzialny za pozyskiwanie oraz obsługę kluczowych klientów firmy. Przed dołączeniem Sociomantic Labs, jako dyrektor marketingu w PKP Intercity SA był odpowiedzialny za strategię marketingową spółki należącej do największej firmy kolejowej w Polsce. Od października 2011 roku pracował jako Sales Director CEE w Sociomantic Labs, gdzie odpowiadał za współpracę i pozyskiwanie klientów w Europie Środkowej i Wschodniej. Od października 2015 roku zajmuje stanowisko Commercial Director CEE w Sociomantic Labs.
—
[Marcin Adamczyk:] Display – samo pojęcie ma wiele znaczeń, w marketingu używa się określenia reklama displayowa. Display’em określimy reklamę graficzną (baner), którą bardzo często wykorzystuje się do celów sprzedażowych i wizerunkowych.
Reklama graficzna umieszczana jest na stronach internetowych, które akceptują tego rodzaju reklamy i udostępniają odpowiednią powierzchnię (o rozmiarze reklamy). Reklamy graficzne mają wiele rozmiarów, mogą być statyczne oraz ruchome (rich media, html5, video).
Aby kampania displayowa była skuteczna, kreacje powinny:
- przyciągać uwagę,
- posiadać efektywny obraz,
- angażować – np. zawierać tekst, który informuje o danych produkcie/usłudze, ale bardzo skrótowo, tak by użytkownik chciał dowiedzieć się czegoś więcej,
- zawierać call to action (np. skorzystaj z promocji, kup teraz itp.).
Istnieją różne modele rozliczeń za prowadzenie kampanii reklamowych z udziałem reklam graficznych (za wyświetlenia, za kliknięcia, stała, z góry określona opłata, za dzień emisji itp.). Większość stron internetowych udostępnia powierzchnie dla reklam display’owych. Szerokie są również możliwości targetowania kampanii – od zainteresowań po słowa kluczowe czy kontekst strony.
Autor definicji:
Marcin Adamczyk
Digital media manager w They.pl
—
[Weronika Węglewska:] Ogólne określenie na reklamy wizualne, które są wyświetlane na witrynach, w aplikacjach mobilnych lub na materiałach wideo w sieci reklamowej Google, czyli Google Display Network (GDN). Reklamy displayowe to reklamy, które są emitowane w formacie graficznym, flashowym lub wideo. Określone są konkretne formaty i rozmiary reklam, które mogą być emitowane w sieci reklamowej.
Skuteczność reklam displayowych zależy od dwóch głównych czynników:
- targetowania reklam (wybór miejsca wyświetlenia reklamy). Możemy kierować reklamy zarówno na konkretne witryny jak i na grupy tematyczne witryn. Reklamy możemy również wyświetlać użytkownikom podzielonym według kategorii zainteresowań lub według list remarketingowych.
- wyglądu i treści reklamy. W reklamach displayowych bardzo ważna jest odpowiednia kompozycja, kolory i obrazy. Reklama powinna być spójna z identyfikacją wizualną strony internetowej / firmy / logo. Konieczne również jest dodanie do reklamy odpowiedniego CTA (wezwania do działania).
Reklamy displayowe ze względu na swój wizualny charakter pełnią w głównej mierze funkcję wizerunkową. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu mogą przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności marki w Internecie. Mają również wpływ na zwiększenie liczby nowych użytkowników serwisu.
Google bardzo dokładnie określa, czego nie wolno promować poprzez reklamy displayowe i jakie bannery / filmy / animacje nie zostaną zaakceptowane. Lista zasad technicznych i jakościowych dotycząca tworzenia i emitowania reklam displayowych jest udostępniona w pomocy Google.
Autor definicji:
Weronika Węglewska
Paid Search Manager, Bluerank
Zobacz inne odcinki cyklu Encyklopedia Marketingu >