Współpraca oznacza, że marketerzy z całego świata – planując kampanie reklamowe – będą mieli teraz dostęp do danych o użytkownikach, zbieranych przez Eyeotę i Netsprinta poprzez platformy DSP (Demand-side Platform) i DMP (Data Management Platform). Korzystając z platformy Netsprint Audience, Netsprint zbiera i segmentuje ponad 20 milionów profili użytkowników z Polski. Dane te są pozyskiwane dzięki wieloletnim, dobrym kontaktom z wiodącymi polskimi wydawcami.
Eyeota notuje coroczny wzrost sprzedaży danych o użytkownikach kupowanych przez polskich reklamodawców. Według raportu opublikowanego przez firmę analityczną IDC, wydatki na reklamy emitowane w modelu Real-Time Bidding (RTB) w Europie Środkowej i Centralnej mają wzrosnąć od 10,6 miliona USD do 242,6 milionów w r. 2017. Z kolei według raportu Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska, 82% badanych polskich firm korzysta z zewnętrznych danych na temat odbiorców reklamy.
Zobacz również
Biorąc pod uwagę prognozy wzrostu rynku programmatic, reklamodawcy będą potrzebować coraz więcej lokalnych danych. Jednocześnie wzrasta liczba wydawców w Polsce i tym samym zaostrza się konkurencja o monetyzację powierzchni.
“Rozwijając naszą międzynarodową sieć partnerów dostarczamy im wartość dodaną w postaci wysokiej jakości segmentów lokalnych danych z wielu rynków. Dzięki naszym danym łatwiej będzie zdefiniować i zlokalizować użytkowników oraz spojrzeć na te informacje jak na rzeczywistych, realnych ludzi. Nasze partnerstwo przyczyni się do rozwoju polskiego rynku cyfrowej reklamy. Współpraca Eyeota z Netsprintem daje polskim reklamodawcom dostęp do jakościowych danych z wielu lokalnych rynków na całym świecie” – powiedział Kevin Tan, CEO Eyeota.
Artur Banach, CEO Netsprinta, dodaje: “Netsprint konsekwentnie przyczynia się do budowania polskiego ekosystemu reklamy internetowej, dostarczając unikalne dane, dzięki którym można budować profile użytkowników, czyli kluczowe elementy środowiska programmatic. Specjaliści od marketingu oczekują wzrostu zarówno ilości, jak i dostępności danych wysokiej jakości. Współpraca z Eyeota jest dla nas kluczowa w budowaniu platformy Netsprint Audience. Jest też kolejnym, ważnym krokiem dla całego rynku programmatic w Polsce. Wierzymy, że nasza współpraca zwiększy dochody polskich wydawców i stanie się katalizatorem ogólnego wzrostu rynku reklamowego”.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Dzięki partnerstwu pomiędzy Eyeota a Netsprintem reklamodawcy i wydawcy dodatkowo zyskają specjalistyczną wiedzę, dzięki której można wykorzystać cały potencjał ukryty w danych zewnętrznych (3rd party data – czyli dane o użytkownikach dostarczone przez innych dostawców).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Netsprint Audience to platforma DMP (Data Management Platform) umożliwiająca gromadzenie danych o zachowaniach użytkowników i ich segmentację. Profile użytkownika są tworzone na podstawie danych otrzymanych od czołowych polskich wydawców a następnie oferowane na rynek w kilku segmentach:
- dane o zainteresowaniach (czym interesuje się dany użytkownik w sieci, jakie strony odwiedza)
- intencje zakupowe (co planuje kupić)
- demografia (wiek, płeć)
- socjografia (zawód, branża).
Reklamodawcy mają również możliwość tworzenia profili dedykowanych (np. osoby składające własny komputer, zainteresowani grami fantasy). Obecnie w Netsprint Audience zgromadzonych jest już ponad 20 milionów profili polskich użytkowników.