Przemoc to problem, z którym wielu z nas spotyka się na co dzień. Jej przejawy oglądamy w telewizji, o jej przykładach słuchamy w radiu i czytamy w internecie. Jednak przemoc wobec dzieci to zjawisko, które szokuje w szczególny sposób. Francuskie stowarzyszenie L’Enfant Bleu postanowiło jeszcze mocniej zwrócić na nie uwagę społeczeństwa i tak powstała kampania „Death Notice” (pol. „Zawiadomienie o śmierci”).
Zobacz również
Jej głównym elementem są ogłoszenia zamieszczane we francuskiej prasie. A właściwie ogłoszenia-nekrologi, z których każdy zawiera dokładne informacje na temat dziecka będącego ofiarą przemocy z rąk rodziców lub opiekunów prawnych.
Charlotte, 8 lat, Paryż. Lucas, 12 lat, Fréjus. Leïla, 9 lat, Woippy… I daty śmierci: te z przeszłości, ale też te, które dopiero nadejdą.
Na szczęście nekrologi są fałszywe, a ich celem jest przykucie uwagi czytelników do tematu, jakim jest maltretowanie najmłodszych. Nekrologi w ramach akcji „Death Notice” zostały wydrukowane w 47 tytułach francuskich gazet, na co dzień chętnie czytanych przede wszystkim przez tamtejszych seniorów.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Za realizację kampanii „Death Notice” odpowiada agencja Havas Play.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: www.enfantblue.org, YT