TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Death Notice”: stowarzyszenie L’Enfant Bleu – Enfance Maltraitée w szokujący sposób zwraca uwagę na skalę maltretowania dzieci we Francji

„Death Notice”: stowarzyszenie L’Enfant Bleu – Enfance Maltraitée w szokujący sposób zwraca uwagę na skalę maltretowania dzieci we Francji
Francuskie stowarzyszenie L'Enfant Blue prowadzi kampanię „Death Notice”, w której w jednoznaczny sposób zwraca uwagę opinii publicznej na skalę maltretowania dzieci. We francuskiej prasie opublikowano fikcyjne nekrologi najmłodszych, których przyczyną śmierci ma być właśnie przemoc.
O autorze
1 min czytania 2024-12-13

Przemoc to problem, z którym wielu z nas spotyka się na co dzień. Jej przejawy oglądamy w telewizji, o jej przykładach słuchamy w radiu i czytamy w internecie. Jednak przemoc wobec dzieci to zjawisko, które szokuje w szczególny sposób. Francuskie stowarzyszenie L’Enfant Bleu postanowiło jeszcze mocniej zwrócić na nie uwagę społeczeństwa i tak powstała kampania „Death Notice” (pol. „Zawiadomienie o śmierci”).

Jej głównym elementem są ogłoszenia zamieszczane we francuskiej prasie. A właściwie ogłoszenia-nekrologi, z których każdy zawiera dokładne informacje na temat dziecka będącego ofiarą przemocy z rąk rodziców lub opiekunów prawnych.

Charlotte, 8 lat, Paryż. Lucas, 12 lat, Fréjus. Leïla, 9 lat, Woippy… I daty śmierci: te z przeszłości, ale też te, które dopiero nadejdą.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na szczęście nekrologi są fałszywe, a ich celem jest przykucie uwagi czytelników do tematu, jakim jest maltretowanie najmłodszych. Nekrologi w ramach akcji „Death Notice” zostały wydrukowane w 47 tytułach francuskich gazet, na co dzień chętnie czytanych przede wszystkim przez tamtejszych seniorów.

Za realizację kampanii „Death Notice” odpowiada agencja Havas Play.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: www.enfantblue.org, YT

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Są lepsze sposoby na to, by Twoje nazwisko znalazło się w gazecie” – akcja „Znicz 2012”