Pszczoły odgrywają nieocenioną rolę w ekosystemie. Niestety ich sytuacja na przestrzeni ostatnich lat znacząco się pogorszyła. Intensyfikacja stosowania w rolnictwie toksycznych owadobójczych pestycydów ochraniających plony skutkuje wymieraniem gatunku – szacuje się, że co sekundę ginie ponad 100 owadów z rodziny pszczołowatych. Konsekwencje prowadzić mogą do ciągu przyczynowo-skutkowego. Wymieranie populacji rzutować będzie na ograniczony rozwój roślin lub ich brak – człowiek pozbawiony zostanie podstawowych elementów swojej diety lub będzie ona monotonna – wzrośnie również podaż.
Pszczoły adoptowane przez miasta
Zobacz również
By uchronić populację pszczół, owady te zapraszane są coraz liczniej na dachy miejskich budynków. W samej Warszawie około 30-40 biurowców zaadaptowało swoje przestrzenie na wysokościach pod przyjęcie pszczelich rodzin. Tylko w stolicy mamy kilka milionów pszczół miodnych (a pamiętajmy, że jest również gatunek dziko żyjących, który znacząco zwiększa tę ilość).
W Dentsu Aegis Network Polska od samego początku staramy się żyć w zgodzie z naturą i wykorzystywać jej potencjał. Dlatego kolejną odsłoną naszych CSR-owych działań jest założenie pasieki „Bee Dentsu” na dachu. Projekt realizujemy z firmą BeeCity, specjalizującą się w instalacji i opiece nad ulami w przestrzeni miejskiej, a w wymyślenie nazwy dla pasieki zaangażowaliśmy samych pracowników.
– Pszczele ule na dachu X2 to inicjatywa, o której myśleliśmy od dłuższego czasu. Ta akcja doskonale wpisuje się w proekologiczne działania, które realizujemy w Dentsu. Należą do nich również wspieranie OZE w Polsce poprzez coroczny zakup certyfikatów zielonej energii, stosowanie w biurze wykładzin wykonanych z sieci rybackich, pochodzących z dna oceanu, ale też promowanie dobrych nawyków wśród pracowników, np. edukacja w zakresie segregacji odpadów czy zachęcanie ich do jeżdżenia rowerami do pracy. Jako firma, ale też jako ludzie, chcemy zmieniać świat wokół nas na lepsze, dla nas samych i naszych bliskich. Instalując tę pasiekę choć trochę przyczyniamy się do wsparcia populacji pszczół, która jest mocno zagrożona i sama się nie obroni – Jadwinia Jadziewicz, CSR manager, Dentsu Aegis Network Polska.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pszczoły w warunkach miejskich będą mieć nieograniczony dostęp do pożytku (nektaru). Lokalna flora i pobliskie ogródki działkowe zapewnią owadom różnorodność i odpowiednią porcję pokarmu w promieniu zaledwie 2 km. Dzięki temu, że w miastach owadów tych jest mniej, na każdą z naszych 60 tys. pszczół jednostkowo przypadać będzie większa ilość nektaru (rocznie na jednego owada przypada około 30 kg/9 rodzajów pyłków). Choć produkcja miodu uwarunkowana jest w dużej mierze klimatem, pierwszego miodobrania spodziewać się możemy już wczesnym latem, czyli w drugiej połowie czerwca. W ciągu całego roku cztery ule dostarczą Dentsu 100 kg słodkiego produktu. Jak będzie on smakował? Tego jak pierwsi dowiedzą się nasi pracownicy, ale również klienci.
Słuchaj podcastu NowyMarketing