„Desk Break”: ASICS zwraca uwagę, że praca przy biurku bez przerw to zagrożenie dla zdrowia psychicznego

„Desk Break”: ASICS zwraca uwagę, że praca przy biurku bez przerw to zagrożenie dla zdrowia psychicznego
„Rób kwadrans przerwy od pracy przy biurku” – w reklamie ASICS nawołuje aktor, Brian Cox. Producent odzieży i obuwia sportowego przeprowadził badanie na 26 tys. osób. Wyniki eksperymentu „Desk Break” wykazały, że siedzący tryb życia ma negatywny wpływ na dobrostan psychiczny.
O autorze
2 min czytania 2024-09-24

Wyniki badania przeprowadzonego przez ASICS pokazują, że im dłużej pozostajemy nieaktywni ruchowo, tym bardziej spada nasz poziom samopoczucia. Co więcej, okazuje się, że już po dwóch godzinach nieprzerwanej pracy za biurkiem poziom stresu zaczyna wzrastać, a wyniki mentalne pogarszają się. Na szczęście wystarczy już 15 minut aktywności fizycznej każdego dnia, aby odwrócić te negatywne skutki.

Dr Brendon Stubbs z King’s College w Londynie przeprowadził eksperyment „Desk Break”, który wykazał, że dodanie 15 minut ruchu do dnia pracy poprawia stan psychiczny pracowników o 22,5%, jednocześnie obniżając poziom stresu o 14,7%, a także zwiększając produktywność o 33,2% i koncentrację o 28,6%. Uczestnicy eksperymentu czuli się o 33,3% bardziej zrelaksowani, a 79,2% stwierdziło, że byliby bardziej lojalni wobec pracodawcy, gdyby oferowano im regularne przerwy ruchowe.

W spocie ASICS Brian Cox gra rolę najstraszniejszego szefa na świecie, który podkreśla ciche zagrożenie dla zdrowia psychicznego, czyli biurko, przy którym wielu z nas pracuje każdego dnia.

Zaraz potem aktor zachęca pracowników biurowych do postawienia na pierwszym miejscu swojego zdrowia psychicznego i wprowadzenia krótkiej przerwy dedykowanej ruchowi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Idea regularnej aktywności fizycznej jest spójna z mottem firmy ASICS, Anima Sana In Corpore Sano, czyli w „zdrowym ciele, zdrowy duch”. To właśnie ta łacińska fraza kryje się pod nazwą brandu.

– Podczas wcześniejszych badań wykazaliśmy, że zaledwie 15 minut ćwiczeń w czasie wolnym może skutkować znaczącą poprawą wyników w zakresie stanu umysłu. Eksperyment „Desk Break” zaskoczył nas jednak tym, jak silny wpływ na poprawę samopoczucia i zmniejszenie stresu miały 15-minutowe przerwy na ruch. Zmieniło to nawet na lepsze postrzeganie przez ludzi ich miejsca pracy – tłumaczy dr Brendon Stubbs.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jednak „Desk Break” to nie tylko niespełna 1,5-minutowe wideo dostępne na YouTubie, ale też cały ruch, do którego można dołączyć w social mediach. Z okazji Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego (10 października 2024 roku), ASICS zaprasza do tego, by stać się częścią ruchu #DeskBreak. To właśnie od tym hasztagiem w mediach społecznościowych będzie można dzielić się zdjęciami pustych biurek i wspierać tym samym organizacje charytatywne zajmujące się zdrowiem psychicznym na całym świecie.

Zdjęcia: YouTube

PS Work-Sport Balance: Decathlon proponuje swoim pracownikom czas na sport w godzinach pracy

Decathlon rusza z nowym benefitem dla swoich pracowników. To program Work-Sport Balance, który daje możliwość podjęcia aktywności fizycznej w trakcie godzin pracy. Marka zachęca także inne firmy do wdrożenia podobnej inicjatywy.

PS2 „Jak ruchem zmieniać umysł”: bezpłatny film dr Joanny Wojsiat i Fundacji Veritas przekonuje, że warto być aktywnym

Dlaczego ruch jest tak ważny dla naszego samopoczucia? Jakie korzyści płyną z aktywności fizycznej uprawianej regularnie? Czy warto cofnąć się „do korzeni”, aby w ten sposób odnaleźć równowagę psychiczną? M.in. na te pytania odpowiada dokument pt. „Jak ruchem zmieniać umysł”, który od 16 maja 2024 roku jest bezpłatnie dostępny na YouTubie.

PS3 Czy marki powinny podejmować się tematów związanych ze zdrowiem psychicznym [OPINIE]

Podejmowanie tematów związanych ze zdrowiem psychicznym przez marki – tak czy nie? Sprawdź opinie ekspertów.