Raz na dwa tygodnie uczestnicy promocji będą mieli też szansę zdobycia innej wyjątkowej nagrody – udziału w kreatywnych warsztatach muzycznych.
Aktywacja „Dotacje na kreacje” oparta jest na mechanizmie loteryjnym. Aby wziąć udział w loterii, należy w czasie jej trwania, tj. od 3 kwietnia do 2 lipca 2017 r., kupić butelkę lub puszkę Desperadosa w opakowaniu promocyjnym i zarejestrować kod loteryjny spod kapsla lub zawleczki. Można to zrobić na dwa sposoby: za pośrednictwem formularza konkursowego na stronie www.desperados.com lub w wiadomości prywatnej wysłanej na Messengerze (komunikatorze Facebooka) do marki. Zarejestrowani uczestnicy codziennie biorą udział w losowaniu nagród: 2 razy po 1000 zł oraz 15 razy po 200 zł każda. Co 2 tygodnie wygrać będzie można udział w organizowanych po raz pierwszy w historii kreatywnych warsztatach muzycznych.
Zobacz również
Unikalny mechanizm…
„Dotacje na kreacje” to pierwsza w Polsce loteria organizowana z wykorzystaniem Messenger Bota, jako narzędzia do zgłaszania kodów promocyjnych. Osoby posiadające konto na Facebooku nie muszą już wchodzić na stronę loterii, by tam się zarejestrować, lecz wystarczy, że otworzą okno Messengera i rozpoczną konwersację z Desperadosem. Po zaakceptowaniu regulaminu, bez dodatkowej rejestracji, uczestnik może wprowadzić swoje kody. Bot ma te same funkcjonalności, co strona www dedykowana akcji i w pełni obsługuje cały proces udziału w loterii. Odpowiada też na podstawowe pytania związane z marką i loterią. – Wśród młodych ludzi w wieku 18-24 zdecydowana większość aktywnie korzysta z Messengera, dlatego wierzymy, że to rozwiązanie będzie dla nich jeszcze prostsze i bardziej wygodne. Desperados jest pierwszą marką w branży, która wprowadziła to innowacyjne rozwiązanie w promocji konsumenckiej – tłumaczy Anna Wood, Senior Group Brand Manager International Brands w Grupie Żywiec.
…i nietypowa nagroda
Akcja Desperadosa to coś więcej niż promocja konsumencka. To platforma komunikacji, w której – w myśl hasła Release Your Inner Tequila – marka inspiruje młodych dorosłych do uwolnienia odwagi i maksimum kreatywności. Desperados zawsze ukazuje rzeczy oryginalne lub pokazuje nowe podejście. Jeśli muzyka, to tworzona w ciekawy sposób, samemu, z niczego, z pomysłem. W aktywacji „Dotacje na kreacje” marka daje młodym dorosłym konsumentom możliwość udziału w kreatywnych warsztatach, prowadzonych przez wyjątkowych młodych artystów, performerów oraz DJ’ów i wcielenia w życie najbardziej śmiałych, zwariowanych pomysłów muzycznych. Tematem przewodnim warsztatów są różnie pojmowane eksperymenty muzyczne, łączące sztukę z technologią.
Akcję „Dotacje na kreacje” wspiera szeroka kampania digitalowa i w bankomatach, oraz działania na Facebooku i Instagramie, a także materiały promocyjne w punktach sprzedaży. Komunikacja akcji prowadzona jest również w mediach oraz w kanałach społecznościowych twórców – tutorów warsztatów.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Kreację kampanii „Dotacje na kreacje” przygotowała agencja K2, która odpowiada też za komunikację digitalową i w social mediach marki Desperados. Komunikację PR prowadzi agencja Roots PR, a organizacją warsztatów zajmuje się agencja BRAVE. Media zaplanował i zakupił dom mediowy MediaVest.
Słuchaj podcastu NowyMarketing