Żyjemy w dobie wizerunku
Środki masowego przekazu dały początek rywalizacji o uwagę klienta. O wizerunek dbać musi dziś każdy. Także deweloper. Z raportu zamieszczonego przez On Board PR, wynika, że idealny deweloper to taki, który wzbudza zaufanie, a więc systematycznie umacnia swój pozytywny wizerunek w oczach potencjalnych nabywców. Okazuje się, że to właśnie media stanowią dla respondentów najbardziej rzetelne źródło informacji o deweloperze (Raport firmy On Board PR-ECCO Network).
– Lata doświadczenia, zrealizowane w terminie inwestycje czy uzyskane nagrody to za mało, aby przekonać do siebie klientów. Współczesny konsument jest bardzo wymagający, a przede wszystkim świadomy swoich decyzji. Najlepszym kanałem dotarcia do niego są media; zarówno te tradycyjne, jak i internet, a zwłaszcza portale społecznościowe – zwraca uwagę Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.
Zobacz również
Nieważne, co piszą, ważne, żeby pisali?
Obecność w mediach, a szczególnie przychylność dziennikarzy, w znacznym stopniu wpływa na kształtowanie wizerunku. Każdy deweloper powinien być dostępny dla mediów i utrzymywać z nimi dobre relacje. Procentuje to sprawnym przepływem informacji pomiędzy firmą a klientami, inwestorami czy partnerami biznesowymi.
– Deweloper, który pragnie być postrzegany jako godny zaufania, profesjonalny i nowoczesny, musi dbać o to, aby dziennikarz był jego sprzymierzeńcem, nie wrogiem. Negatywne informacje działają na niekorzyść dewelopera, osłabiając jego wiarygodność – twierdzi Anna Gumowska.
Myśleć jak dziennikarz…
Aby współpraca z mediami była owocna, należy wnikliwie zaznajomić się ze sposobem pracy dziennikarzy, poznać media, do których kieruje się przekaz, wiedzieć, jakich materiałów najbardziej potrzebują i co ich zaintryguje. W tym celu warto skorzystać z pomocy agencji PR, która zajmie się utrzymywaniem kontaktów, budowaniem bazy danych, a także przygotowywaniem materiałów w stosownej formie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Dobry PR-owiec jest jednocześnie dobrym dziennikarzem, a dostarczane przez niego artykuły z pewnością zainteresują media – mówi Anna Gumowska, CEO w Prime Time PR.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kryzys przyjdzie nagle…
Budowanie pozytywnego wizerunku w mediach jest procesem złożonym i czasochłonnym. Czasami jedno niespodziewane wydarzenie może sprawić, że wizerunek rozsypie się jak domek z kart, a odbudowywanie go będzie wymagało dużej wiedzy oraz doświadczenia.
Żadna firma, nawet ta najlepiej zarządzana, nie jest odporna na sytuacje kryzysowe. Niestety wciąż niewielu deweloperów zdaje sobie z tego sprawę i biernie czeka na ich nadejście. Nie muszą być to wydarzenia na wielką skalę. Na negatywny wizerunek w równej mierze mogą pracować pojawiające się w mediach niekorzystne komentarze, na które nikt odpowiednio nie reaguje.
– Działania PR pozwalają przewidzieć nadchodzący kryzys i przygotować się na ewentualne rozwiązania poprzez przygotowanie możliwych scenariuszy zdarzeń, które mogłyby zaszkodzić reputacji firmy. Dlatego też działania te powinny być długofalowe i poddawane stałej kontroli – tłumaczy Anna Gumowska. – Współpraca z mediami zarówno tymi tradycyjnymi, jak i internetowymi jest w tym przypadku priorytetowa – dodaje.