Akcja #StopHateForProfit rozpoczęła się w połowie czerwca br. i jest odpowiedzią na brak działań Facebooka na szerzącą się w portalu dezinformację, rasizm oraz mowę nienawiści. Szalę goryczy przelała kontrowersyjna wypowiedź Donalda Trumpa, w której sugerował on strzelanie do osób protestujących na ulicach przeciwko rasizmowi, tuż po śmierci czarnoskórego George’a Floyda.
W ramach akcji wiele marek postanowiło wstrzymać swoje działania reklamowe w popularnym serwisie społecznościowym – jedną z pierwszych była firma The North Face, zaś tuż po niej dołączyły takie koncerny, jak m.in. Unilever, Coca-Cola czy Lego.
Zobacz również
Teraz – jak podaje The Wall Street Journal opierając się na własnych źródłach – wydatki na reklamę na Facebooku ograniczył również Disney. Gazeta poinformowała też, że amerykańska korporacja wstrzymała m.in. reklamowanie Hulu na Instagramie.
Disney do tej pory nie potwierdził tych doniesień. Jeżeli jednak jest to prawda, to może być to duży cios dla portalu Marka Zuckerberga – firma bowiem w 2019 roku, a także w pierwszej połowie 2020 roku była jednym z największych reklamodawców serwisu społecznościowego.
źródło: thewaltdisneycompany.com
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przedstawiciele koncernu Mars Inc. zapowiedzieli rebranding kultowej marki Uncle Ben’s, na której opakowaniach widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny. W ten sposób firma chce walczyć z uprzedzeniami na tle rasowym. Podobny los spotka markę Aunt Jemima.
PS2
Koncern kosmetyczny L’Oreal zapowiedział, że wycofuje z opisów swoich produktów takie słowa, jak m.in. „biały”, „jasny” czy „rozjaśnianie”. Jest to związane z głośnymi protestami przeciwko rasizmowi.