The North Face rezygnuje z reklamowania się na Facebooku i Instagramie – marka kilka dni temu opublikowała na swoim twitterowym profilu oświadczenie, w którym poinformowała, że zaprzestaje kupowania reklam na popularnym portalu społecznościowym w solidarności z organizacjami praw obywatelskich, takimi jak np. NAACP.
– Z dniem 19 czerwca br. marka The North Face podjęła decyzję o wstrzymaniu wszystkich płatnych reklam na Facebooku w USA dopóki nie zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne zasady mające na celu powstrzymanie rozpowszechniania na platformie wszelkich treści rasistowskich, agresywnych, nienawistnych, a także dezinformacji – poinformowali przedstawiciele marki.
Zobacz również
Ma to związek z postami Donalda Trumpa publikowanymi zarówno na Twitterze, jak i na Facebooku. Na fali głośnych protestów przeciwko rasizmowi prezydent USA opublikował wpis, w którym zasugerował strzelanie do osób demonstrujących na ulicach. I tak jak Twitter zamieścił przy poście Trumpa ostrzeżenie, tak Facebook nie zareagował w żaden sposób.
Do bojkotu reklamowania się na Facebooku nawoływał w ubiegłym tygodniu również szef mediów społecznościowych w IPG Mediabrrands, a także agencja 360i, której klientami są takie marki, jak np. Ben & Jerry’s czy Oreo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Bojkot Facebooka zapowiedziała również marka Patagonia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Przedstawiciele koncernu Mars Inc. zapowiedzieli rebranding kultowej marki Uncle Ben’s, na której opakowaniach widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny. W ten sposób firma chce walczyć z uprzedzeniami na tle rasowym. Podobny los spotka markę Aunt Jemima.
PS2
Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.
PS3
Co trzeci polski internauta przyznaje, że spotkał się kiedyś z hejtem wobec własnej osoby w sieci. Zdecydowana większość respondentów uważa, że hejt to poważny problem społeczny i należy z nim walczyć, jednak nie za cenę wolności słowa – wynika z badania Uniwersytetu SWPS oraz ARC Rynek i Opinia.