Akcja #StopHateForProfit zatacza coraz większe kręgi i na ten moment już ponad 400 międzynarodowych firm zapowiedziało wstrzymanie działań reklamowych na Facebooku na co najmniej miesiąc. Inicjatywa jest odpowiedzią na szerzącą się w popularnym portalu społecznościowym mowę nienawiści oraz dezinformację – szalę goryczy przelał niedawny kontrowersyjny tweet Donalda Trumpa, w którym sugerował on strzelanie do osób protestujących na ulicach przeciwko rasizmowi, tuż po śmierci czarnoskórego George’a Floyda.
Kilka dni temu do mediów trafiła informacja o tym, że duże koncerny takie, jak Coca-Cola oraz Unilever dołączają do bojkotu Facebooka. Teraz zaś na podobną decyzję zdecydował się duński producent klocków. „Zależy nam na wywieraniu pozytywnego wpływu na dzieci i świat, który odziedziczą. Częścią tego jest przyczynianie się do tworzenia pozytywnego, inkluzywnego środowiska cyfrowego, które będzie wolne od mowy nienawiści, dyskryminacji oraz dezinformacji” – przyznali przedstawiciele firmy.
Zobacz również
Julia Goldin, szefowa marketingu Lego, w oficjalnym oświadczeniu zapowiedziała też, że marka nie zmniejszy swojego budżetu medialnego w tym okresie, lecz „zainwestuje go w inne kanały”.
PS
Przedstawiciele koncernu Mars Inc. zapowiedzieli rebranding kultowej marki Uncle Ben’s, na której opakowaniach widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny. W ten sposób firma chce walczyć z uprzedzeniami na tle rasowym. Podobny los spotka markę Aunt Jemima.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Koncern kosmetyczny L’Oreal zapowiedział, że wycofuje z opisów swoich produktów takie słowa, jak m.in. „biały”, „jasny” czy „rozjaśnianie”. Jest to związane z głośnymi protestami przeciwko rasizmowi.