Disney ma coraz więcej subskrypcji
Od jakiegoś czasu obserwujemy spore zmiany na rynku VOD. Od miesięcy nie cichną dyskusje na temat złej passy Netflixa oraz planów serwisu dotyczących tańszych pakietów z reklamami i „walki” ze współdzieleniem kont.
Dane podsumowujące wyniki finansowe Disney+ z ostatnich miesięcy pokazują, że liczba subskrypcji wzrosła o 14,4 milionów. Usługi streamingowe należące do koncernu Disney (Disney+, Star, Hulu, ESPN) mają już łącznie ponad 221 mln subskrypcji na całym świecie. W połowie 2022 roku Disney+ zadebiutował w sumie w 42 krajach – w tym także w Polsce.
Zobacz również
Co istotne, w raportach serwisów streamingowych należy rozróżnić subskrypcje od subskrybentów. Każdą nową osobę, która zapisuje się do tzw. subskrypcji wiązanych, Disney liczy razy 3 (dla serwisu Disney+, Hulu i ESPN+). Firma nie podaje jednak liczby użytkowników bez duplikacji.
Choć konkurencja stale rośnie, Netflix wciąż pozostaje największą platformą streamingową, zrzeszając 220,7 mln subskrybentów.
Reklamy nie tylko na Netflixie
Już 8 grudnia br. na Disney+ pojawi się pakiet o nazwie Disney+ Basic, który będzie zawierał reklamy. Podczas seansów będą wyświetlane spoty o długości 15 i 30 sekund. Z czasem na platformie pojawią się także dłuższe formaty. Reklam będą pozbawione programy skierowane do dzieci.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Na początek nowa opcja będzie dostępna tylko dla użytkowników w USA. Na razie nie wiadomo, kiedy reklamy pojawią się na platformie w pozostałych krajach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Z nową subskrypcją z reklamami na Disney+ i poszerzeniu abonamentowych opcji w całym naszym streamingowym portfolio, damy naszym użytkownikom więcej możliwości wyboru, aby wyjść naprzeciw ich różnorodnym potrzebom, docierając tym samym do większej liczby osób – powiedział Kareem Daniel, członek zarządu Disney Media & Entertainment Distribution.
Disney+ podnosi ceny
Okazuje się, że pakiet z reklamami wcale nie będzie tańszy niż dotychczasowe opcje. Cena subskrypcji „Disney+ Basic” z reklamami będzie wynosiła 7,99 dolarów, czyli tyle samo, ile do tej pory kosztował podstawowy pakiet. Z kolei opłata za wersję bez reklam o nazwie „Disney+ Premium” sięgnie 10,99 dolarów miesięcznie.
Disney przewidział także podwyżki cen dla swoich pozostałych serwisów. W sierpniu cena za subskrypcję Hulu z reklamami wzrośnie z 6,99 do 7,99 dolarów, a koszt za ESPN+ wzrośnie do 9,99 dolarów.