Dla wszystkich, którzy chcą żyć po swojemu. Nowa kampania katalogowa IKEA 2017

Ruszyła kampania wspierająca nowy Katalog IKEA 2017. Jego tegoroczna odsłona promowana jest pod hasłem „Dla wszystkich, którzy chcą żyć po swojemu”.
O autorze
2 min czytania 2016-08-29

W ten sposób IKEA namawia do życia po swojemu, ponieważ dom to najlepsze miejsce, by być sobą, realizować swoje pragnienia, cieszyć się bliskością i zwykłym codziennym życiem.   

Katalog IKEA 2017 liczy 324 strony i 4 strony okładki. Został wydrukowany w nakładzie 211 milionów egzemplarzy w 32 językach i jest dostępny w 49 krajach. Liczba egzemplarzy dystrybuowanych w Polsce to prawie 6 mln sztuk. Tegoroczny Katalog to manifest zachęcający, aby ludzie w mniejszym stopniu przejmowali się tym, co myślą o nich inni, a bardziej tym, czego sami pragną i co dla nich samych jest najważniejsze. Celem kampanii towarzyszącej wprowadzeniu nowego Katalogu jest uświadomienie odbiorcom, że we własnym domu każdy powinien być sobą i żyć po swojemu.  

Kampania wspierająca Katalog IKEA 2017 to nowe, innowacyjne podejście do media mix, które daje nam szansę na skuteczne dotarcie z komunikatem do właściwego odbiorcy, we właściwym czasie i miejscu. W tym roku, po raz pierwszy, zdecydowaliśmy się nie koncentrować tylko na jednorodnej komunikacji opartej na twardych, racjonalnych benefitach. Nie chcemy ukrywać produktów i rozwiązań IKEA za przekazem promocyjnym, a pokazać, jakie wartości są dla IKEA najważniejsze i jakie są obecne w naszej codziennej pracy. Chcemy, aby nasza komunikacja trafiała do serc i poruszyła wyobraźnię Polaków. To jest przestrzeń, w której czujemy się najlepiej. W związku z tym będziemy mówić o historiach zwykłych ludzi, naszych klientów, by to oni stali się ambasadorami idei, którą chcemy przekazać. Zaangażowaliśmy również wielu znanych influencerów, aby idea Katalogu IKEA 2017 wybrzmiała w ich społecznościach w naturalny i autentyczny sposób. Tegoroczna kampania to również wiele nowatorskich oraz interaktywnych rozwiązań, dzięki którym jej odbiorcy mogą stać się jej częścią. Wierzymy, że podejście, w którym wykorzystujemy prawdziwą siłę marki IKEA pozwoli nam w dłuższym czasie zapewnić jej zrównoważony rozwój– podkreśla lider kampanii, Adam Jankowski, Country Web & Digital Manager IKEA Retail w Polsce.

Uzupełnieniem papierowej wersji Katalogu IKEA jest całkowicie nowa aplikacja IKEA Katalog dostępna na smartfony, laptopy, tablety i komputery stacjonarne. Nowością jest również możliwość połączenia aplikacji z najnowszą wersją Apple TV. Nowa aplikacja jest łatwiejsza w obsłudze i ma bardziej intuicyjne menu. Zawiera więcej filmów i więcej możliwości odkrywania rozwiązań wyposażenia domów 3D. Aplikacja IKEA Katalog nie jest tylko cyfrową wersją Katalogu IKEA 2017, ale jego rozszerzeniem i wzmocnieniem. Daje m.in. szansę spojrzenia na produkty IKEA w trybie Augmented Reality, czyli możliwość umieszczenia ich we własnym domu. Aplikacja IKEA Katalog będzie dostępna od 5 września br. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Częścią kampanii katalogowej IKEA 2017 jest również cykl Spotkań Sąsiedzkich organizowanych w parkach osiedlowych polskich miast. Celem inicjatywy jest integracja lokalnej społeczności oraz odbudowa tradycji dobrych relacji sąsiedzkich. To okazja do poznania mieszkańców swojej dzielnicy i wymiany doświadczeń. Zachęcamy do tego, by zjeść śniadanie na świeżym powietrzu i rozpocząć sąsiedzką znajomość – mówi Małgorzata Jezierska, Specjalista ds. PR IKEA Retail w Polsce. IKEA sprawdziła, jak wyglądają współczesne relacje sąsiedzkie w prostym eksperymencie społecznym. Film, który powstał w jego trakcie wzbudza refleksję: z sąsiadem, którego mijasz w windzie, łączy cię więcej, niż myślisz. Okazuje się, że dobrze mieć sąsiada. A jeszcze lepiej go poznać. By do tego zachęcić, IKEA zaprasza na Spotkania Sąsiedzkie, które są szansą, by to, co niedalekie, stało się bliskie. Bo to, co wartościowe jest na wyciągnięcie ręki. W domu i w najbliższym otoczeniu. Więcej informacji znajduje się na www.spotkania-sasiedzkie.pl 

W ramach działań promujących Katalog IKEA 2017 przewidziano kampanię telewizyjną, działania w internecie i social mediach, media relations, współpracę z influencerami oraz eventy konsumenckie. Kreację spotów reklamowych przygotowała agencja GREY Group Poland, za komunikację w internecie odpowiadają agencje Kalicińscy.com, K2 i Performance Media, a za planowanie i zakup mediów – dom mediowy MEC. Za całość działań PR odpowiada agencja Garden of Words, współpracą z influencerami kieruje agencja Hash.fm, a za eventy konsumenckie odpowiada agencja Blue Ivy. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się