Z badań wynika, że Project Managerowie zauważają braki w obszarach związanych z UX w rozwijanych przez nich produktach i usługach. Często nie wiedzą jednak, jakie metody UX wykorzystać lub jak oszacować ich skuteczność. Chcąc poprawić doświadczenie użytkownika, najczęściej testują własne pomysły lub zlecają działania UX agencji zewnętrznej. Zdarza się jednak, że mają oni problem z weryfikacją efektów jej pracy. Najchętniej zaangażowaliby do swoich zespołów UX Product Managerów, czyli osoby wytyczające kierunek rozwoju produktu i jego cech, których głównym celem jest zaspokojenie potrzeb docelowych odbiorców.
Światy Project Managementu i User Experience dzieli luka, która nie pozwala przedstawicielom obu dziedzin czerpać ze swoich doświadczeń. Z jednej strony ze względu na wartość, jaką niesie za sobą projektowanie zorientowane na użytkownika działania UX zyskują na popularności, nadal jednak mało jest wiedzy dotyczącej włączania ich do projektów. Z drugiej natomiast praktycy UX nie zawsze rozumieją wyzwania Project Managementu, przez co mogą nie dostarczać maksymalnej wartości na danym etapie projektu. – twierdzi Wojtek Chojnacki, Strategy & Development Leader, Agencja UX Symetria.
Zobacz również
Badanie miało charakter międzynarodowy i odbyło się w 6 krajach na 3 kontynentach. Wzięli w nim udział profesjonaliści, na co dzień zarządzający projektami, jak i osoby odpowiedzialne za rozwój produktów i usług. Badani reprezentowali różnorodne typy organizacji, co skutkowało zdywersyfikowanymi budżetami projektów i odmiennym stażem pracy. Proces badawczy wykorzystywał metodologię UX Alliance – pierwszej, globalnej sieci ekspertów UX. Głównymi narzędziami, z których korzystali eksperci były wywiady grupowe (FGI) oraz indywidualne wywiady pogłębione (IDI).
W efekcie powstał skondensowany obraz perspektywy Project Managerów względem UX, który prezentuje infografika. Przeprowadzone badania były jednym z etapów tworzenia międzynarodowego certyfikatu UX-PM.
Słuchaj podcastu NowyMarketing