W ubiegłym tygodniu Ikea zaprezentowała swój nowy spot „Dobry słuchacz”. Kim jest i jakie cechy posiada?
Umiejętność słuchania jest doskonałym sposobem na zjednanie sobie ludzi. Poprzez posiadanie tej umiejętności ułatwiamy sobie nawiązywanie relacji z innymi ludźmi, pogłębiamy miłości i przyjaźnie. Słuchanie drugiego człowieka jest pewną formą pomocy. To objaw naszego ciągłego bycia obok, zainteresowania. To dawanie drugiemu człowiekowi tego, czego potrzebuje on w danym momencie. To właśnie pokazane jest w nowym spocie Ikea.
Zobacz również
Nastoletnia córka, codziennie, coraz bardziej wzburzona z tajemniczych powodów, wraca do domu i zamyka się w swoim pokoju. Jej ojciec siedzi tuż obok, czekając na dzień, aż ona będzie gotowa mu wszystko opowiedzieć.
Często mówi się, że ojcowie i ich córki mają szczególny rodzaj relacji, szczególnie w okresie dojrzewania. Wszystko to jest wymownie wyrażone w reklamie: dziewczyna, która wpatruje się w drzwi. Ojciec, którego twarz wykrzywia się wobec niezrozumienia zachowania córki. Potem jest czekanie. Oczekiwania bliskiej osoby, której aktualnie nie można pomóc, więc ojciec spokojnie, cierpliwie i wytrwale czeka. W tym kontekście użycie taboretu Ikei ma sens, choć jego lokowanie może nas bawić, mówi nam, że kupując jej produkty, gwarantuje podporę i wytrzymałość, nawet w trudnych chwilach!
W końcu, po wielu dniach oczekiwania, dziewczyna otwiera drzwi…
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Dlatego właśnie reklamy Ikei są ciepłe i mocne. Chwytają za serce, czasem nawet ściskają gardło.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To wcale nie jest dziwne. W świecie — pozornie – wypranym z emocji, najmocniej trafiają do nas takie przekazy.
Więcej spotów Ikei, za które bezgranicznie ją kochamy, znajdziecie → tutaj.