TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

„Dobry słuchacz” czyli nowy spot Ikea

„Dobry słuchacz” czyli nowy spot Ikea
Ikea reklamą zawsze trafia w samo sedno. Marka od wielu lat jest wierna zasadzie, że sprzedawać ma nie tylko produkty, ale także marzenia, wrażenia i emocje. Co zaserwowała nam tym razem Szwedzka firma?
O autorze
1 min czytania 2016-12-02

W ubiegłym tygodniu Ikea zaprezentowała swój nowy spot „Dobry słuchacz”. Kim jest i jakie cechy posiada?

Umiejętność słuchania jest doskonałym sposobem na zjednanie sobie ludzi. Poprzez posiadanie tej umiejętności ułatwiamy sobie nawiązywanie relacji z innymi ludźmi, pogłębiamy miłości i przyjaźnie. Słuchanie drugiego człowieka jest pewną formą pomocy. To objaw naszego ciągłego bycia obok, zainteresowania. To dawanie drugiemu człowiekowi tego, czego potrzebuje on w danym momencie. To właśnie pokazane jest w nowym spocie Ikea.

Nastoletnia córka, codziennie, coraz bardziej wzburzona z tajemniczych powodów, wraca do domu i zamyka się w swoim pokoju. Jej ojciec siedzi tuż obok, czekając na dzień, aż ona będzie gotowa mu wszystko opowiedzieć.

Często mówi się, że ojcowie i ich córki mają szczególny rodzaj relacji, szczególnie w okresie dojrzewania. Wszystko to jest wymownie wyrażone w reklamie: dziewczyna, która wpatruje się w drzwi. Ojciec, którego twarz wykrzywia się wobec niezrozumienia zachowania córki. Potem jest czekanie. Oczekiwania bliskiej osoby, której aktualnie nie można pomóc, więc ojciec spokojnie, cierpliwie i wytrwale czeka. W tym kontekście użycie taboretu Ikei ma sens, choć jego lokowanie może nas bawić, mówi nam, że kupując jej produkty, gwarantuje podporę i wytrzymałość, nawet w trudnych chwilach!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W końcu, po wielu dniach oczekiwania, dziewczyna otwiera drzwi…

Dlatego właśnie reklamy Ikei są ciepłe i mocne. Chwytają za serce, czasem nawet ściskają gardło.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To wcale nie jest dziwne. W świecie — pozornie – wypranym z emocji, najmocniej trafiają do nas takie przekazy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej spotów Ikei, za które bezgranicznie ją kochamy, znajdziecie → tutaj.