„Dobry słuchacz” czyli nowy spot Ikea

„Dobry słuchacz” czyli nowy spot Ikea
Ikea reklamą zawsze trafia w samo sedno. Marka od wielu lat jest wierna zasadzie, że sprzedawać ma nie tylko produkty, ale także marzenia, wrażenia i emocje. Co zaserwowała nam tym razem Szwedzka firma?
O autorze
1 min czytania 2016-12-02

W ubiegłym tygodniu Ikea zaprezentowała swój nowy spot „Dobry słuchacz”. Kim jest i jakie cechy posiada?

Umiejętność słuchania jest doskonałym sposobem na zjednanie sobie ludzi. Poprzez posiadanie tej umiejętności ułatwiamy sobie nawiązywanie relacji z innymi ludźmi, pogłębiamy miłości i przyjaźnie. Słuchanie drugiego człowieka jest pewną formą pomocy. To objaw naszego ciągłego bycia obok, zainteresowania. To dawanie drugiemu człowiekowi tego, czego potrzebuje on w danym momencie. To właśnie pokazane jest w nowym spocie Ikea.

Nastoletnia córka, codziennie, coraz bardziej wzburzona z tajemniczych powodów, wraca do domu i zamyka się w swoim pokoju. Jej ojciec siedzi tuż obok, czekając na dzień, aż ona będzie gotowa mu wszystko opowiedzieć.

Często mówi się, że ojcowie i ich córki mają szczególny rodzaj relacji, szczególnie w okresie dojrzewania. Wszystko to jest wymownie wyrażone w reklamie: dziewczyna, która wpatruje się w drzwi. Ojciec, którego twarz wykrzywia się wobec niezrozumienia zachowania córki. Potem jest czekanie. Oczekiwania bliskiej osoby, której aktualnie nie można pomóc, więc ojciec spokojnie, cierpliwie i wytrwale czeka. W tym kontekście użycie taboretu Ikei ma sens, choć jego lokowanie może nas bawić, mówi nam, że kupując jej produkty, gwarantuje podporę i wytrzymałość, nawet w trudnych chwilach!

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W końcu, po wielu dniach oczekiwania, dziewczyna otwiera drzwi…

Dlatego właśnie reklamy Ikei są ciepłe i mocne. Chwytają za serce, czasem nawet ściskają gardło.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To wcale nie jest dziwne. W świecie — pozornie – wypranym z emocji, najmocniej trafiają do nas takie przekazy.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej spotów Ikei, za które bezgranicznie ją kochamy, znajdziecie → tutaj.