Kampania potrwa do końca października i będzie widoczna w kilku kanałach: prasa, internet, social media i mobile. Wesprą ją także działania PR.
Głównym elementem kampanii jest strona, zawierająca szereg informacji dotyczących budownictwa energooszczędnego. Znalazły się tam artykuły, które w przystępny sposób tłumaczą zasady projektowania oraz budowy domów pasywnych i energooszczędnych, przedstawiają OZE warte do wykorzystania w Polsce, a także dają pogląd na koszty związane z budową domów przyjaznych środowisku. Na stronie umieszczono również specjalny kalkulator pozwalający oszacować oszczędności, które przynoszą domy budowane w standardzie energooszczędnym, pasywnym czy konwencjonalnym.
Zobacz również
Kolejnym elementem edukującym kampanii jest aplikacja mobilna „Dom, który oszczędza”. Dzięki niej użytkownik może przejść wirtualny proces projektowania i budowy domu energooszczędnego lub pasywnego, dowiedzieć się, co jest istotne w wyborze technologii budowlanych i instalacyjnych, a także przekonać się, jak dużo może oszczędzić na energii do ogrzewania i wentylacji w skali roku.
Akcję promują dwa filmy dostępne na stronie www i w kanale YouTube Ministerstwa.
Kampania potrwa do końca października 2014 roku. W jej ramach przewidziano także działania PR – głównie media relations i ambientowe.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Za realizację i przeprowadzenie kampanii oraz PR odpowiada Fabryka Komunikacji Społecznej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania stanowi część dwuletniego projektu „Działania edukacyjne i promocyjne w zakresie efektywności energetycznej i wykorzystania odnawialnych źródeł energii, włączając ideę domów przyjaznych środowisku”, który jest współfinansowany ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego 2009-2014 pochodzących z Islandii, Lichtensteinu i Norwegii.