– AI to niesamowite narzędzie, które pozwala nam tworzyć szybciej, więcej, a przede wszystkim realizować pomysły, które jeszcze chwilę wcześniej były totalnie niemożliwe do zrealizowania – tłumaczy Dominik Popławski, Senior Video and Motion Graphic Creator w Sklepach Komfort S.A.
Pierwszą kampanią, w której AI odegrała dużą rolę, była „Satysfakcja”. U jej podstaw leżała innowacyjność i potrzeba zelektryzowania opinii publicznej, a dzięki zastosowanym wówczas strategiom kampania Black Weeks Komfort stała się rozpoznawalna zarówno w telewizji, jak i w internecie.
Zobacz również
Stylistyka AI jako świadomy zabieg kreatywny
Jak zauważa Dominik Popławski, postawienie na stylistykę, która podkreślała zastosowanie AI w klipach reklamowych Komfortu było celowym zabiegiem. „Jako widzowie mamy zakodowaną taką reakcję, że jeśli widzimy na ekranie coś nierealistycznego, to nas to w jakiś sposób odrzuca, odbieramy to negatywnie. Dlatego właśnie w naszych kampaniach przyjmujemy konwencję, w której ewidentnie przenosimy widza do świata wygenerowanego przez sztuczną inteligencję. Nie oszukujemy, że są to plany zdjęciowe czy nagranie wideo, tylko jasno sygnalizujemy, że to jest AI” – tłumaczy.
„Przenieśliśmy widza do krainy ze snów, aby wytłumaczyć brak realizmu”
Technologia oparta na sztucznej inteligencji rozwija się wyjątkowo dynamicznie, przez co realizacja kampanii reklamowych z jej użyciem z roku na rok daje lepsze efekty. I właśnie na ułomność AI sprzed roku w porównaniu do możliwości, jakie daje ona dzisiaj, zwrócił uwagę przedstawiciel sieci sklepów Komfort.
W marketingu zawsze wygrywa drużyna. Dlaczego Studio PLAC zmienia się w PLAC360?
To, co jeszcze 12 miesięcy temu wydawało się niemożliwe do zrealizowania, dziś można już osiągnąć z łatwością, przy pomocy zaledwie kilku kliknięć. Zamiast powykrzywianych postaci z ośmioma palcami u jednej ręki, obecnie sztuczna inteligencja pozwala nam generować obrazy niemal do złudzenia przypominające rzeczywistość.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Tworząc kampanię Cyber One Day jeszcze dwa miesiące temu mieliśmy pewien problem z aspektami technicznymi. Dlatego w tym roku przenosimy widza do wnętrza czerwonego pudełka, które istnieje w naszej komunikacji już od jakiegoś czasu – tłumaczy Dominik Popławski.
AI wciąż potrzebuje ludzkiego czynnika
Jednocześnie gość podcastu zauważa, że nawet najbardziej zaawansowane AI nie wykona za nas pracy i nie sprawi, że stworzymy wartościowy materiał, jeśli nie mamy choćby podstawowej wiedzy. „Moim zdaniem ktoś, kto nie potrafi kręcić filmów, również ich nie stworzy za pomocą sztucznej inteligencji, a nawet jeśli stworzy, to dużo łatwiej jest napisać prompt, wpisując pojęcia filmowe lub fotograficzne. Wtedy praca idzie dużo po prostu szybciej. Pamiętajmy, że to jest technologia, która wspiera tylko pracę specjalistów.”
Popławski zaznacza, że do końca roku firma Komfort planuje jeszcze dodać do części kart produktów specjalne filmiki, dzięki którym klienci będą mogli jeszcze łatwiej wyobrazić sobie, jak produkty będą wyglądały u nich w domu. Kluczowe znaczenie w tym procesie będzie miała automatyzacja, która nie byłaby możliwa bez wykorzystania możliwości, jakie daje dziś sztuczna inteligencja. Jednocześnie zauważa, że nie każdej marce AI „pasuje”, a po technologię warto sięgać, gdy jest to rzeczywiście uzasadnione. Jak się okazuje, jej zastosowanie nie zawsze przynosi użytkownikom upragnione oszczędności, a czasami znacznie taniej jest wyprodukować materiał przy pomocy klasycznego iPhone’a czy kamery.
Słuchaj również na Spotify:
Dominik Popławski – Senior Video and Motion Graphic Creator w Sklepy Komfort S.A.
Odpowiada za oprawę wizualną kampanii KOMFORT BLACK WEEKS. Od ponad dekady w branży marketingowej projektuje kampanie, kreuje wizualną tożsamość marek, a także tworzy treści foto, wideo oraz motion graphic design. W swojej pracy łączy doświadczenie z nowoczesnymi narzędziami AI oraz świeżym, kreatywnym podejściem do komunikacji wizualnej.