Internetowy program Domowa Orkiestra, którego pomysłodawcą i prowadzącym jest prezes Fundacji WOŚP, Jurek Owsiak, wpisuje się w społeczną inicjatywę #zostańwdomu, mającą na celu wypłaszczenie krzywej zakażeń koronawirusem. Pierwszy odcinek audycji ukazał się na facebookowym profilu KręciołaTV już w piątek, 13 marca – zaledwie dzień po wprowadzeniu przez rząd pierwszej fali obostrzeń związanych z walką z pandemią koronawirusa, czyli po ograniczeniu pracy placówek oświatowych w kraju. Trwający 12 minut film, nazwany po prostu „Zabawa z Nagrodami”, zapoczątkował serię ukazujących się codziennie programów, w których na najmłodszych czekały artystyczne wyzwania z nagrodami z oferty SiemaShop, na fanów muzyki – retransmisje całych koncertów nagranych podczas Najpiękniejszego Festiwalu Świata, a na ciekawych aktywności Fundacji – materiały archiwalne oraz filmy pokazujące bieżące działania Fundacji związane z zakupami sprzętu dla placówek zaangażowanych w walkę z epidemią COVID-19 w Polsce.
Tropikalne tło zastąpiło dobrze znany wszystkim finałowy baner, a program, który miał na celu ułatwienie Polakom przetrwanie okresu dobrowolnej kwarantanny, stał się swoistym preludium i próbą generalną przed Najpiękniejszą Domówką Świata, czyli wirtualną edycją Najpiękniejszego Festiwalu Świata.
Zobacz również
– Codzienna Domowa Orkiestra po 75 dniach nadawania na Krecioła.TV startuje dzisiaj w wersji „live”. Od poniedziałku do piątku będziemy Was rozkręcać do Najpiękniejszej Domówki Świata na przełomie lipca i sierpnia. Nasz Pol’and’Rock Festival zagra dla Was online, a my od dzisiaj wszyscy przygotowujemy się, aby startując 30 lipca zatrzymać naszą rock’n’rollową maszynę gdzieś nad ranem w niedzielę 2 sierpnia. Przez blisko 70 godzin non stop będziemy z Wami i od dzisiaj przez dwa miesiące w Domowej Orkiestrze „live” wszyscy łapiemy formę i energię. Bądźcie z nami, każdego dnia ruszamy na żywo od godziny 14:00 – mówi Jurek Owsiak, prezes zarządu Fundacji WOŚP.
Fundacja WOŚP ma ogromne doświadczenie w internetowym przekazie wideo. W czasie 25. Pol’and’Rock Festival materiały na youtubowym kanale internetowej telewizji WOŚP – KręciołaTV – były oglądane przez 51 milionów minut. Wyniki Domowej Orkiestry to, jak dotąd, 61 249,9 godzin.
Obejrzyj pierwszy odcinek Domowej Orkiestry live
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Opublikowany dziś odcinek będzie pierwszym programem nadawanym na żywo z siedziby WOŚP w Warszawie. Muzycznie 76. odcinek Domowej Orkiestry uświetnią ulubieńcy festiwalowej publiczności i przyjaciele Fundacji – Tabu oraz wywodząca się z Jamajki kapela reggae Twinkle Brothers. Program będzie dostępny live na stronie Pol’and’Rock Festival na Facebooku, a później również na kanale KręciołaTV na Youtubie
Słuchaj podcastu NowyMarketing
O Domowej Orkiestrze
Każda audycja to blisko dwie godziny materiału. Łącznie publiczność miała okazję spędzić blisko 150 godzin w towarzystwie Jurka Owsiaka. Najwięcej widzów miało zwyczaj dołączać do prezesa WOŚP na początku tygodnia, a ze statystyk kanału wynika, że to mężczyźni chętniej oglądali program, stanowiąc 82,2% widowni Domowej Orkiestry. Należy jednak zaznaczyć, że program skierowany był do całych rodzin i miał na celu zapewnianie rozrywki wszystkich domownikom.
Oprócz konkursów dla dzieci i aktualności związanych z pracą Fundacji, w Domowej Orkiestrze znalazła się przestrzeń na retransmisje koncertów, w tym światowe premiery festiwalowych występów gwiazd światowego formatu, takich jak Prophets of Rage, Skunk Anansie, Modestep, czy Gogol Bordello, czy sentymentalną podróż w czasie do występów rodzimych gwiazd muzyki, takich jak Pidżama Porno, Strachy na Lachy, czy Raz Dwa Trzy.
Dzięki sile i ogólnemu zasięgowi sieci, program, którzy tworzyła zaledwie ośmioosobowa ekipa – po części w warunkach pracy zdalnej, a po części z zachowaniem wszystkich zasad bezpieczeństwa na miejscu w siedzibie Fundacji w Warszawie – dotarł do widzów rozsianych na całym świecie.
Do bezpośredniej działalności WOŚP związanej z zapewnieniem wsparcia personelowi medycznemu w postaci zakupu elementów ochrony osobistej, sprzętu medycznego (respiratory, łóżka na oddziały intensywnej terapii, czy ultrasonografy) zaliczyć można też pracę włożoną w podniesienie morale rodaków, którzy znaleźli się w trudnej, często wymagającej znacznych poświęceń, sytuacji.