Jak podają dane Organizacji Narodów Zjednoczonych, aż 736 milionów kobiet i dziewcząt na całym świecie doświadczyło przemocy ze strony partnera. W związku z tym, marka YSL Beauty chce zwrócić uwagę na ten problem w swojej kampanii. Akcja miała premierę tuż przed Międzynarodowym Dniem Kobiet.
YSL Beauty nawiązało współpracę z nagradzaną reżyserką Léą Ceheivi, która stworzyła klip promujący kampanię. Na pierwszy rzut oka film przypomina „typową” reklamę luksusowych perfum. Zawiera jednak dyskretne znaki, które zwracają uwagę na to, że jedna ze stron związku nie zachowuje się w odpowiedni sposób.
Zobacz również
Reklamę otwiera scena, w której na pozór szczęśliwa para, mimo wspólnie spędzonego w romantyczny sposób czasu, pokazuje, że coś jest nie tak w tej relacji. Na końcu pojawia się komunikat: „Czy zauważyłeś/aś w tym filmie oznaki nadużyć?” Następnie film jest cofany, pokazując widzowi każdą scenę i podkreślając oznaki nadużyć. Na końcu filmu znalazły się również informacje, które mają zachęcić widzów do szukania wsparcia i dowiedzenia się więcej na temat przemocy w relacjach.
Aby zachować delikatność przekazu i odpowiedni szacunek dla przedstawionych sytuacji, do udziału przy produkowaniu klipu zaproszono psychoterapeutką i konsultantkę filmową dr Sarę Kuburic.
Inicjatywa jest częścią większego programu marki „Abuse is Not Love” uruchomionej już w 2020 roku, dzięki której przekazano 5,2 mln euro dla lokalnych partnerów NGO w celu przeprowadzenia szkoleń w zakresie rozpoznawania oznak przemocy domowej i nadużyć względem drugiej osoby. Szkolenie ukończyło już 1,3 mln chętnych.
Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
– Jako marka kosmetyczna dużo komunikujemy się z kobietami, czyli społeczeństwem konsumpcyjnym, dlatego dla nas ważne jest, aby zabrać głos i zająć się tematami, które mogą zmienić i ukształtować społeczeństwo, w którym żyjemy. Edukacja jest kluczem do rzucania światła na tematy kulturowe, dlatego za pomocą wszystkich środków, którymi dysponujemy jako marka, staramy się wykorzystywać ją w sposób odpowiedzialny w społeczeństwach, w których działamy – powiedziała Manon Ergin, globalna dyrektor ds. komunikacji i wizerunku w YSL Beauty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Kartki walentynkowe, które zwracają uwagę na przemoc w związkach