Dostawy InPost jeszcze bardziej eko

Dostawy InPost jeszcze bardziej eko
InPost przekonuje, jak duże znaczenie dla środowiska naturalnego ma zamawianie paczek z dostawą do Paczkomatu. Spółka zarejestrowała również nowy znak towarowy – InPost eko dostawa.
O autorze
1 min czytania 2021-10-08

InPost deklaruje, że podejmuje kroki w kierunku zrównoważonego rozwoju i zapewnia klientom jak najbardziej ekologiczne formy dostawy. Niedawno spółka poinformowała, że Paczkomaty – których liczba w Polsce przekroczyła już 13 tys. – znacznie przyczyniają się do redukcji emisji CO2.

Firma opracowała własny kalkulator śladu węglowego, według którego redukcja emisji dwutlenku węgla mogłaby zmniejszyć się nawet o 75% w przypadku każdej paczki, gdyby dostawy kurierskie zastąpiono dostawą do Paczkomatów.

– Jeden Paczkomat może zaoszczędzić dziennie aż 52 kg CO2, co w skali roku daje nawet 14 ton oszczędności CO2 – czytamy na stronie spółki.

InPost, który przekonuje, że ma na względzie zarówno wygodę konsumentów, jak i kwestie odpowiedzialności za środowisko naturalne, idzie o krok dalej i 20 września rejestruje nowy znak towarowy w Urzędzie Patentowym – InPost eko dostawa.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Według klasyfikacji podanej przez Urząd Patentowy, InPost eko dostawa obejmuje:

  • „Metalowe skrzynki, pojemniki i kontenery służące do sortowania, przechowywania i wydawania paczek i przesyłek;
  • Urządzenia automatyczne i elektroniczne zawierające skrytki pocztowe służące do przyjmowania, sortowania i wydawania paczek i przesyłek oraz części do tych urządzeń;
  • Urządzenia elektroniczne zawierające skrytki pocztowe służące do przyjmowania, sortowania i wydawania paczek i przesyłek oraz części do tych urządzeń, urządzenia i programy komputerowe do obsługi elektronicznych systemów powiadamiania za pośrednictwem SMS lub Internetu, bankomaty;
  • Wynajmowanie powierzchni reklamowej, usługi w zakresie kolportażu materiałów reklamowych, usługi rozpowszechniania ogłoszeń reklamowych, usługi publikowania tekstów reklamowych;
  • Usługi w zakresie transportu, pakowania, przechowywania i dostarczania przesyłek i paczek do automatycznych urządzeń pocztowych, usługi kurierskie, dostarczanie przesyłek adresowych, dostarczanie towarów zamówionych korespondencyjnie, dostarczanie informacji o składowaniu towarów oraz o transporcie towarów”*.

* Urząd Patentowy, InPost eko dostawa.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
InPost wprowadził opcję Same Day Delivery, dzięki której klienci mogą odebrać paczkę już w dniu jej nadania

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się