projekt plakatu: Piotr Karczewski
W tym roku teatry instytucjonalne, muzea, ośrodki kultury, a także fundacje, stowarzyszenia, teatry i artyści niezależni z 45 miast przygotowali prawie 600 wydarzeń. Szczegółowy program można znaleźć na stronie www.dotknij-teatru.pl oraz na fan page’u projektu. Po raz pierwszy „Dotknij Teatru” odbyło się w Łodzi w 2010 roku. Inicjatorem projektu była grupa łódzkich artystów i animatorów kultury, a liderem i koordynatorem – Teatr Nowy im. Kazimierza Dejmka w Łodzi.
Zobacz również
Projekt plakatu: Piotr Karczewski
Największe społeczności na Facebooku udało się zgromadzić warszawskim teatrom: ponad 32 tys. osób polubiło Teatr Muzyczny Roma, Teatr 6. piętro ma ponad 20 tys. fanów, ponad 10 tys. osób lubi Teatr Wielki – Operę Narodową, Teatr Polonia, Och Teatru oraz Teatr Kwadrat. W czołówce największych teatralnych profili na Facebooku znalazł się także krakowski Teatr Łaźnia Nowa, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi oraz Opera Poznańska.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– Portale społecznościowe są dla nas kolejnym kanałem informacji. Korzystając z nich możemy, inaczej niż w przypadku strony www, ocenić zaangażowanie widzów w nasze działania oraz wymienić się spostrzeżeniami, komentarzami etc. Jest to rodzaj bezpośredniego, żywego kontaktu z widzem – mówi Aleksandra Dudek-Brzezowska z Działu Marketingu Teatru Nowego im. K. Dejmka w Łodzi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Teatry są obecne także na Pintereście – swoje konta w tym serwisie społecznościowym mają m.in. Teatr Łaźnia Nowa i Teatr Ochoty oraz na YouTubie – najwięcej subskrybentów ma Teatr Muzyczny Roma, Polski Teatr Tańca z Poznania i Teatr 6. piętro.
Teatr 6. piętro z okazji swoich pierwszych urodzin przygotował specjalny, internetowy projekt dla swoich widzów. Korzystając z aplikacji na fan page’u Teatru, każdy z nich mógł złożyć urodzinowe życzenia oraz przesłać swoje zdjęcie. Na początku maja 2011 r. aplikacja znalazła się na 8. miejscu wśród aplikacji cieszących się największym uznaniem wśród polskich Internautów a widzowie przesłali ponad 3800 życzeń.
Teatr Łaźnia Nowa relacjonował wyprawę twórców “Wejście Smoka” do Chin i Hongkongu w czasie rzeczywistym na bieżąco na blogu, Facebooku oraz na YouTube. Z Facebooka na deski teatru trafił projekt „Ojciec Bóg”.
Najbardziej kreatywne kampanie reklamowe polskich instytucji kultury w mediach społecznościowych można zobaczyć na prezentacji przygotowanej przez Michała Pałasza, doktoranta UJ w Krakowie w dziedzinie zarządzania kulturą, w szczególności social media marketingu kultury:
neTTheatre to pierwszy na świecie teatr internetowy – premierowy spektakl „Odpoczywania” Pawła Passiniego w grudnia 2007 roku obejrzało 16 tys. internautów z całego świata. Polskie spektakle można oglądać także w serwisach Tylko Teatr i nina.gov.pl. Theatre on demand dla angielskich przedstawień dostępny jest także w AppStore.
Pierwszy w historii facebookowy spektakl na żywo „Effi Briest 2.0” w styczniu 2012 roku przygotował berliński Maxim Gorki Theater. W projekcie uczestniczyło 1280 Internautów.
Na deser polecamy kilka spotów reklamowych z udziałem aktorów teatru tańca Pilobolus: