Dove w kampanii #TheFaceof10 chroni dziewczynki przed treściami promującymi kosmetyki antystarzeniowe

Dove w kampanii #TheFaceof10 chroni dziewczynki przed treściami promującymi kosmetyki antystarzeniowe
Dove prezentuje kampanię zatytułowaną #TheFaceof10. Celem akcji jest podniesienie świadomości na temat presji społecznej wywieranej na dziewczętach, która dotyczy stosowania wielu etapów pielęgnacji skóry. Do akcji włączyła się również Drew Barrymore, znana amerykańska aktorka.
O autorze
3 min czytania 2024-03-13

#TheFaceof10 to globalna kampania Dove skierowana do młodych dziewcząt, które na co dzień spotykają się z tzw. contentem beauty, np. na TikToku. Chodzi głównie o filmiki promujące różne zasady pielęgnacji skóry. Często są one wieloetapowe i przystosowane do cer bardziej dojrzałych niż twarze 10-latek. Dziewczynki czują jednak presję dbania o skórę i zaczynają stosować popularne schematy.

Tego rodzaju działania powodują, że nastolatki zaczynają bać się o to, jak będą wyglądały w przyszłości. Spada również ich samoocena. W badaniu przeprowadzonym dla Dove wykazano, że jedna na dwie młode dziewczyny (10–17 lat) spodziewa się, że z wiekiem będzie coraz bardziej martwić się o swój wygląd. Ponadto, jedna na trzy młode dziewczyny zadeklarowała, że podda się zabiegom kosmetycznym lub operacjom plastycznym, aby móc wraz z wiekiem zmienić swój wygląd.

Dove zaprosiło do współpracy w kampanii znanych na TikToku ekspertów, m.in. wykładowców akademickich, dermatologów, ale także influencerów, by mogli połączyć siły w promowaniu pewności siebie wśród młodych dziewczyn.

Kampania skupia się głównie na działaniach w social mediach, przede wszystkim na platformie TikTok. Osoby zaangażowane w akcję pokazują na filmikach, że dziecięca twarz powinna być pokryta farbkami, naklejkami i brokatem, a nie retinolem i innymi przeciwstarzeniowymi składnikami. Wszystko po to, by pokazać, że twarz 10-latki powinna być kanwą beztroskiej zabawy, a nie produktów przeciwstarzeniowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do akcji włączyła się również Drew Barrymore, znana aktorka oraz prowadząca jednego z amerykańskich programów rozrywkowych.

@drewbarrymore When I was younger, I used to really express myself! I loved glitter and I loved stickers. I kind of thought you could never wear enough glitter. I still kind of feel that way. Today, young girls are being exposed to adult targeted anti-aging skincare content which is making them want to use anti-aging products! @Dove Beauty & Personal Care research shows 1 in 4 feel judged about how their skin looks. Let’s never fear getting older because that is a privilege. If we create powerful and positive messaging, we get to be as playful as we want and as empowered as we want. I’m partnering with Dove to raise awareness about this unnecessary beauty trend and help protect the self-esteem of young girls. #TheFaceof10 #DoveSelfEsteemProject ♬ original sound – Drew Barrymore

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jako mama dwóch małych dziewczynek, dzięki temu inaczej patrzę na pielęgnację skóry młodszych dziewcząt. Prawie całe życie spędziłam na fotelu do makijażu i jako mała dziewczynka uwielbiałam bawić się i wyrażać siebie za pomocą brokatu i naklejek – a ja nosiłam makijaż, aby wyrazić siebie. Jednak obecnie istnieje ogromny ruch w pielęgnacji skóry skierowany do osób w każdym wieku, a niektóre z modnych produktów mają działanie przeciwstarzeniowe. Nie tylko może to być szkodliwe dla młodej skóry, ale uważam, że przekaz powinien zawsze być pro-age i odpowiedni do wieku. Jestem dumna, że ​​mogę współpracować z Dove, aby pomóc dziewczynom zwiększyć świadomość i poczucie własnej wartości – powiedziała Barrymore. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Kiedy 10-latkowie zaczęli martwić się zmarszczkami i starzeniem się? Nadszedł czas, aby zabrać głos, aby podkreślić absurd i chronić ich poczucie własnej wartości. W Dove wierzymy, że piękno powinno być źródłem szczęścia, a nie niepokoju. Od dwóch dekad podejmujemy działania mające na celu budowanie pewności siebie i poczucia własnej wartości wśród milionów dziewcząt. Dziś nasze dziewczynki przeciwdziałają starzeniu się, zanim w ogóle zaczęły dorastać, i potrzebują nas bardziej niż kiedykolwiek – dodał Firdaous El Honsali, globalny wiceprezes Dove.

fot. Ogilvy

Marka Dove stworzyła również serię filmików „The Gen A Anti-Ageing Talk”, które mają wspierać i zachęcać rodziców do prowadzenia ważnych rozmów ze swoimi dziećmi. Wskazówki są przekazywane przez dr Phillippę Diedrichs oraz dyplomowaną dermatolog, ekspertkę w dziedzinie obrazu ciała, dr Marisę Garshick.

@dove Girls as young as 10 are being influenced by skin care content. Together we can protect TheFaceOf10. Watch our ‘Gen A Anti-Aging Skin Care Talk’ for tips and advice. ♬ original sound – Dove Beauty & Personal Care

Za kampanię odpowiada agencja Ogilvy UK.

Zdjęcie główne: Ogilvy UK

PS Kampania #KeepHerConfident. Dove i Nike wspierają pewność siebie u dziewczynek

Dove i Nike prezentują kampanię zatytułowaną „Hard-Knock Life”, której celem jest wsparcie poczucia własnej wartości wśród aktywnych fizycznie nastolatek. Działania i hasztag #KeetHerConfident wspiera m.in. Serena Williams.

PS2 Dove ruszyło z kolejną odsłoną kampanii dotyczącej zdrowia psychicznego. W roli głównej… animowany influencer

Marka Dove wystartowała z kolejną kampanią dotyczącą zdrowia psychicznego. Tym razem zaangażowała animowanego influencera Lennniego i skupiła się na kwestiach związanych z pewnością siebie. Treści udostępniła m.in. Jennifer Aniston.