… i właśnie w tym kontekście z powodzeniem został wykorzystany, za pomocą narzędzi Insider, w firmie Answear.
Answear to jeden z najbardziej rozpoznawalnych internetowych sklepów multibrandowych. Firma prowadzi sprzedaż szerokiej gamy ubrań i akcesoriów wiodących, międzynarodowych marek. W swojej gamie posiada tysiące produktów, także tych znanych na całym świecie z sektora odzieży sportowej, casual’owej czy tzw. high-end design.
Zobacz również
Wchodząc na rynek w 2011 roku, był to unikalny koncept o niewielkiej skali. Dzisiaj, jako popularna marka, która osiągnęła ogromny sukces, firma prowadzi działalność także w Czechach, Słowacji, Rumunii oraz na Ukrainie i Węgrzech.
Ruch a zysk
Celem sklepu było wykorzystanie potencjału drzemiącego w dużej ilości odwiedzających, w szczególności tych, którzy dotarli już na strony produktowe, a tym samym zwiększenie współczynnika konwersji.
Istnieje wiele sposobów i technik, których sprzedawcy internetowi mogą użyć do zwiększenia ilości sprzedaży. Insider oferuje szereg rozwiązań pozwalających skutecznie zmierzyć się z wyzwaniem optymalizacji konwersji na stronie, a social proof jest jednym z najbardziej efektywnych, bazujących na prostych mechanizmach. Wyniki pokazały, że konsumenci czują się pewniej widząc recenzje, opinie czy komentarze innych kupujących. Dzięki technologii social proof Insidera, answear.com odnotował dwucyfrowy wzrost konwersji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jak to działa? Dzięki notyfikacji prezentującej w czasie rzeczywistym – autentyczne liczby, odwiedzający stronę widzą, czy inni użytkownicy oglądali, zakupili lub pozytywnie ocenili produkt, którym są zainteresowani. Dzięki temu, zaufanie potencjalnego nabywcy do produktu czy usługi wzrasta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Komunikowanie popularności produktu
Używając Insidera, Answear był w stanie zaimplementować mechanizm social proof na stronach produktów.
Założeniem było wzbudzenie w użytkowniku poczucia niepewności dostępności produktu (w niedługim czasie), wynikającego z wysokiego nim zainteresowania, oraz jasny komunikat, że dany produkt jest modny.
By mechanizm działał zgodnie z założeniem – i przyniósł oczekiwany efekt, powiadomienie wyświetlało się dopiero w momencie, gdy w ciągu ostatnich 24 godzin produkt był oglądany X lub więcej razy. Scenariusz ten był jednocześnie świetną okazją do przeprowadzenia testów A/B. Answear wyświetlał różne komunikaty w powiadomieniach, by zbadać, które sformułowania najskuteczniej przekonują użytkowników do dokonania zakupu.
“Insider otworzył przed nami całkowicie nowy świat, pełen możliwości na jak najlepsze wykorzystanie naszej strony. Jesteśmy w stanie szybko przetestować hipotezy i zacząć obserwować zyski. Uwielbiamy fakt, że możemy uczyć się na bieżąco, na co najlepiej reagują nasi klienci i od razu dostosowywać sposób komunikowania tak, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Zespół Insidera to eksperci, jeśli chodzi o wyzwania związane ze sprzedażą online; byli z nami na każdym kroku i planujemy już zrobienie z nimi kolejnych.”