#DoŻółtegoKosza: Żywiec Zdrój w nowej akcji uczy segregacji plastikowych butelek, by móc poddać je recyklingowi

#DoŻółtegoKosza: Żywiec Zdrój w nowej akcji uczy segregacji plastikowych butelek, by móc poddać je recyklingowi
Marka Żywiec Zdrój ruszyła z nową akcją pod hasłem #DoŻółtegoKosza, w ramach której zmieniła warszawskie słupy reklamowe w żółte kosze do segregacji plastiku. Butelki PET, które tam trafią, zostaną poddane recyklingowi.
O autorze
1 min czytania 2019-09-05

Żywiec Zdrój w ramach akcji #DoŻółtegoKosza chce zachęcić swoich konsumentów do segregacji plastikowych butelek marki, które następnie zostaną poddane recyklingowi. Jednak aby to się stało, muszą zostać wrzucone do odpowiednich pojemników.

W związku z tym, słupy reklamowe zlokalizowane przy ul. Miodowej na skrzyżowaniu z placem Krasińskich, na rogu ulic Marszałkowskiej i Wspólnej oraz na Placu Trzech Krzyży zamieniły się w żółte kosze do segregacji. Gdy wówczas butelki PET zostaną wrzucone do nich, lub też do innych pojemników oznaczonych hasłem „tworzywa sztuczne”, będą mogły one zostać przetworzone i ponownie użyte. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Akcja trwa do 15 września br., zaś po jej zakończeniu plastikowe butelki zostaną poddane recyklingowi i będą mogły być wykorzystane m.in. do produkcji zabawek, mebli lub też nowych butelek. 

Co więcej, od 3 września hasztag #DoŻółtegoKosza pojawia się także na profilach kolejnych znanych i lubianych osób. Na swoich kanałach gwiazdy zachęcają do segregacji plastikowych opakowań, pokazując jak w prosty sposób ograniczyć ilość odpadów plastikowych w środowisku, nadając im drugie życie. Kampanię wspierają już między innymi Michał Piróg, Krzysztof Gonciarz, Lisie Piekło, czy Modny Tata.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania marki Żywiec Zdrój #DoŻółtegoKosza została przygotowana przez agencje Cut the Mustard i Tailor Made PR. Ta ostatnia odpowiada za komunikację projektu – działania media relations, współpracę z liderami opinii oraz partnerami. Agencja Cut The Mustard odpowiada za koncept oraz kreację materiałów filmowych i graficznych – stworzyła m.in. materiały filmowe, landing page akcji oraz wszystkie kreacje graficzne promujące kampanię. Spot wyreżyserował Piotr Matejkowski, za planowanie i zakup mediów odpowiedzialna jest agencja marketingu precyzyjnego K2 Precise. Za przygotowanie słupów reklamowych w ramach kampanii odpowiada firma Warexpo. 

zdjęcia: E.Lach/Warexpo

PS

Żywiec Zdrój podczas szczytu Klimatycznego ONZ w Katowicach (COP24) ogłosił zobowiązanie, że już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką wprowadzi na rynek zostanie zebrana i poddana recyklingowi. Firma jednocześnie będzie też pracować nad rozwiązaniami alternatywnymi dla plastikowych opakowań.

PS2

Wprowadzenie butelki wyprodukowanej w całości z przetworzonego materiału PET, to kolejny krok w kierunku realizacji zobowiązania środowiskowego Żywiec Zdrój. Zgodnie z nim, już w 2020 roku taka sama ilość plastiku, jaką firma wprowadzi na rynek, zostanie zebrana i poddana recyklingowi.