[Dowiedz się więcej na temat GREEN MARKETINGU: Pobierz e-booka EKOLOGIA W MARKETINGU]
Jesteś tym, co jesz – dlatego coraz rzadziej ignorujemy skład kupowanych przez nas produktów. Odkąd wiemy, że cukier wcale nie krzepi, śledzimy składy dżemów i napojów, często odkładając na półkę te produkty, które nie są dla nas najlepsze.
Zobacz również
A co z produktami, które nie są najlepsze dla Ziemi? Wyobraźmy sobie, że mamy do wyboru dwie opcje, z których jedna jest neutralna dla środowiska, a druga – szkodliwa. Czy mając pełną świadomość tej różnicy, wybralibyśmy produkt, który szkodzi naszej planecie?
Dziś trudno nam odróżnić dwa takie produkty, ale nadszedł czas, aby to zmienić! Jedną z firm, która ma na celu promowanie takich rozwiązań jest TerGo. Ten polski startup wprowadza na rynek rozwiązania, dzięki którym firmy będą mogły nie tylko precyzyjnie obliczyć swój ślad węglowy, ale także go skompensować. Oznacza to, że emisje CO2, których nie dało się uniknąć, zostaną zneutralizowane dzięki zielonym projektom TerGo, takim jak sadzenie lasów w Belize. Jak rozpoznamy firmy, które zatroszczyły się o kompensacje swojego śladu CO2? Dzięki oznaczeniu TerGo Carbon Neutral.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Coraz więcej firm decyduje się na oznaczenia informujące o emisjach CO2 związanych z produktem. Gigant Unilever, właściciel marek takich jak Lipton czy Dove, zapowiedział już wprowadzenie tego typu oznaczeń. W przypadku firmy Unilever oznacza to aż 70.000 produktów! Dzięki temu klienci będą wiedzieć, jaki ślad CO2 zostawia dany produkt w całym cyklu życia – od produkcji, przez transport i sprzedaż, aż po użytkowanie i utylizację. To ważne: dzięki takim oznaczeniom coraz więcej producentów zauważa konieczność neutralizowania swojego wpływu na środowisko, a klienci chętniej wybierają produkty, które nie szkodzą planecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Etykieta Carbon Neutral jest wyjątkowym oznaczeniem, które informuje nie tylko o tym, jaki ślad węglowy niesie za sobą produkt, ale także o tym, że cały ślad został zneutralizowany. Jeśli producent zadbał o pełną kompensację śladu CO2 swojego produktu, może go oznaczyć jako neutralny dla środowiska. Podobnie jak informacja „bez cukru”, oznaczenie Carbon Neutral już niedługo może stać się czynnikiem decydującym o zakupie produktu bądź odłożeniu go na półkę. W Polsce są już dostępne neutralne klimatycznie ubrania marki LeCollet. A już niedługo w sprzedaży pojawią się taśmy kinezjologiczne od FacemodelingPRO. Określone sumy ze sprzedaży produktów tych firm przeznaczane są na sadzenie lasów TerGo w Belize, dzięki czemu ich bilans CO2 wynosi zero.
Celem oznaczeń o śladzie CO2 jest łagodzenie zmian klimatycznych na wielu poziomach, ale również zwiększenie świadomości ekologicznej. Oznaczenia ułatwiają producentom i klientom podejmowanie ekologicznych decyzji każdego dnia. To ogólnoświatowy, pozytywny trend, dzięki któremu wszyscy, ramię w ramię, dbamy o lepszą przyszłość.
TerGo oferuje rozbudowany program, dzięki któremu firmy i konsumenci mogą dążyć do neutralności klimatycznej. W ramach programu nie tylko dokładnie obliczany jest ślad CO2 produktów – dzięki TerGo można go również zneutralizować, na przykład współfinansując sadzenie lasów czy kupując kredyty węglowe od konsumentów i użytkowników aplikacji (*aplikacja pojawi się na rynku już wkrótce). Kompensując ślad CO2 produktu i uzyskując odpowiednie oznaczenie, producenci mogą zagwarantować, że produkty są neutralne dla naszej planety. Oznaczenia Carbon Neutral od TerGo to sygnał dla konsumentów, że firma myśli przyszłościowo i troszczy się o środowisko.
Materiał powstał we współpracy z TerGo.