Muzeum Wonky English (MOWE) jest „pierwszą instytucją w Japonii poświęconą sztuce błędnego tłumaczenia”. Zwiedzający bezpłatną wystawę w Harajuku, w Tokio mogą przekonać się, jak to, co na pierwszy rzut oka wydaje się drobnym błędem, w rzeczywistości nadaje zupełnie nowego, intrygującego znaczenia zwyczajnym frazom.
– Istnieje skarbnica znaczeń, do których dostęp można uzyskać tylko wtedy, gdy zabłądzi się w tłumaczeniu. Właśnie takie doświadczenie chcieliśmy udostępnić odwiedzającym Muzeum Wonky English – powiedział Andrés Aguilar, zastępca dyrektora kreatywnego UltraSuperNew.
Zobacz również
W ramach kampanii Duolingo wraz z agencją kreatywną UltraSuperNew stworzył film „Museum of Wonky English”, który ukazuje zabawne reakcje na 16 przykładów dziwacznych tłumaczeń. Wśród muzealnych eksponatów znalazły się przykłady błędów z japońskich szyldów, menu czy ubrań, które stworzyły zupełnie nowe, zaskakujące zwroty.
Duolingo zachęca odbiorców do dzielenia się najbardziej humorystycznymi i interesującymi błędnymi tłumaczeniami, które spotykają w życiu codziennym. Najlepsze przykłady przesłane na Twittera @duolingo_japan zostaną wystawione w muzeum obok pozostałych eksponatów. Osoby, które podzielą się „najlepszymi błędami“, zostaną nagrodzone darmowym miesiącem pakietu Super Duolingo.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Piękno pokrętnych tłumaczeń na język angielski jest całkowicie niewidoczne dla tych, którzy nie znają wystarczająco dobrze angielskiego. Mamy nadzieję, że dając im przedsmak tego, jak cudowne mogą być te błędne tłumaczenia, zachęcimy ich do wypróbowania Duolingo, aby mogli szybko je docenić – podsumował Francois Claverie, dyrektor kreatywny Grupy UltraSuperNew.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Japońskie Muzeum Wonky English jest otwarte codziennie od 29 listopada do 7 grudnia 2022 r. od 11:00 do 19:00.
PS
Duolingo postawił sobie za cel „wyłapanie” i naprawienie tatuaży z błędnie przetłumaczonymi wyrazami, które całkowicie zmieniają znaczenie cytatów. Platforma zachęca do nauki języków obcych, aby uniknąć wstydliwej pamiątki na całe życie.