Dwa numery, jeden cel: Ministerstwo Cyfryzacji przekonuje, że rozmowa może pomóc odzyskać spokój

Dwa numery, jeden cel: Ministerstwo Cyfryzacji przekonuje, że rozmowa może pomóc odzyskać spokój
116 111 i 116 123 to dwa numery telefonów, dla dzieci i dorosłych, które umożliwiają szybki kontakt z ekspertami w dziedzinie zdrowia psychicznego. Promuje je kampania przygotowana przez Ministerstwo Cyfryzacji i NASK, której cel jest prosty: zwiększenie świadomości społecznej na temat dostępnych, bezpłatnych i anonimowych form pomocy psychologicznej. 
O autorze
1 min czytania 2025-10-27

– Chcemy, by każdy – niezależnie od wieku – wiedział, że pomoc psychologiczna jest dostępna, bezpłatna i anonimowa. Numery telefonu 116 111 i 116 123 to realne wsparcie dla tych, którzy czują się zagubieni. Naszym obowiązkiem jest nie tylko tworzenie bezpiecznych narzędzi cyfrowych i telekomunikacyjnych, ale też budowanie świadomości, że technologia może łączyć ludzi – bo po jej drugiej stronie czeka ktoś, kto naprawdę wysłucha i może pomóc – mówi Minister Cyfryzacji, Krzysztof Gawkowski.

Działania wpisują się w szerszą inicjatywę Ministerstwa Cyfryzacji na rzecz zdrowia psychicznego w internecie, w tym w inicjatywę „Włącz Szacunek. Wyłącz hejt.” poświęconą przeciwdziałaniu cyberprzemocy.

Influencerzy w służbie zdrowia psychicznego

W prozdrowotną kampanię zaangażowali się również twórcy, którzy potrafią mówić o emocjach w sposób autentyczny i bliski swoim odbiorcom.

  • Numer 116 111 będzie promował JASPER (@jasperrr55), czyli popularny tiktoker, który w szczery sposób rozmawia z młodymi o swojej codzienności.
  • Kampanię związaną z numerem 116 123 wesprze natomiast Rafał Gębura (@rafal_gebura) – dziennikarz i autor rozmów „7 metrów pod ziemią”, który będzie zachęcać dorosłych, by w chwilach trudności sięgali po profesjonalne wsparcie.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Realizacja kampanii w sieci potrwa do 24 listopada 2025 roku i obejmie: TikToka, Snapchata, Discorda, Twitcha, Pinteresta, a także Facebooka, Instagrama i YouTube. Poza tym, informacje na temat infolinii dedykowanych dzieciom i dorosłym będą publikowane również na największych portalach informacyjnych i lifestylowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za realizację kampanii digital odpowiada agencja Mastermind, a partnerami działań są również „Niebieska Linia” Instytutu Psychologii Zdrowia i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Grafika: www.gov.pl

PS „Siła społeczności”: Radio 357 i DKMS łączą siły dla dzieci z oddziałów hematologii