Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Dynamiczne vs. statyczne bannery – obalamy mity

Dynamiczne vs. statyczne bannery – obalamy mity
Jak odróżnić dynamiczny banner od statycznego? To, wydawałoby się proste pytanie wciąż nie znajduje jednoznacznej i prawidłowej odpowiedzi. Nie tylko wśród laików, dlatego postanowiliśmy wyjaśnić czym naprawdę są dynamiczne bannery znane również jako dynamiczne kreacje czy też dynamiczne reklamy.
O autorze
1 min czytania 2014-09-04

fot. Startup Stock Photos

Prawidłowej odpowiedzi wbrew pozorom nie trzeba szukać daleko. Wikipedia podaje – Dynamiczny banner to reklama, której treść lub layout  zostały stworzone dynamicznie tzn. dokładnie w momencie, w którym banner zostaje wyświetlony odbiorcy. Wyklucza to zatem kreację, której treść i kształt zostały wcześniej przygotowane (tzw. pre-programming).

Jest wiele miejsc w internecie, w których można znaleźć zupełnie inne opinie. Powoduje to, że pojęcie dynamicznych bannerów jest błędnie stosowane w odniesieniu do statycznych kreacji, a klienci czują się zagubieni  nie rozumiejąc terminów, jakie są im prezentowane. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co zatem oznacza przywołane przez Wikipedię dynamiczne generowanie bannera w momencie wyświetlenia?

Statyczne bannery

Wyobraźmy sobie, że mamy cztery różne wersje bannerów przygotowanych na potrzeby jednej kampanii.  Dla każdej wersji ustaliliśmy warunki i kryteria jakie muszą być spełnione, aby dany banner został wyświetlony określonemu użytkownikowi.  Przygotowana wcześniej technologia analizuje zachowanie internautów, aby jeśli wybrany użytkownik spełnia cele kampanii, wyświetlić mu jeden z czterech wcześniej przygotowanych bannerów. Czy jest to reklama dynamiczna? Absolutnie nie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Opisany wyżej mechanizm w stu procentach odnosi się do reklamy statycznej. W tym modelu jedyny element nad, którym twórca kampanii ma kontrolę to kryteria  wyświetlenia gotowej już reklamy, której charakteru nie można zmienić.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dynamiczne bannery

W przypadku dynamicznych bannerów kontent jest elementem, który nieustannie się zmienia. Co to znaczy? Zamiast czterech wersji bannera twórca kampanii otrzymuje niemal niezliczoną liczbę różnych treści, które wyświetlą się w zależności od tego jakie użytkownik podejmuje działania w sieci.

Prawdziwy dynamiczny banner składa się z następujących elementów:

  • Elementy statyczne: logo, intro, przycisk angażujący do działania
  • Elementy dynamiczne: rekomendacje produktów, informacje o produktach i promocjach, ceny (mogą być zróżnicowane, np. dla stałych lub nowych klientów) – wszystkie te elementy wynikają z analizy wcześniejszych zachowań oraz preferencji użytkownika i są połączone bezpośrednio z listą produktów e-sklepu.

Podsumowując, dynamiczne bannery to technologia, która daje niemal nieograniczone możliwości i pozwala na dopasowanie reklamy typu display do indywidualnych preferencji użytkownika. Nawet, gdy  w jednym momencie sklep odwiedzą setki lub tysiące internautów każdy z nich zobaczy nieco inną wersję tego samego bannera. Dodatkowo ten sam użytkownik może zobaczyć kilka różnych  odsłon naszej reklamy w zależności od jego aktualnych zainteresowań. Zdolność natychmiastowego dostosowania się do zmieniającego się kontekstu w jakim znajdują się poszczególni konsumenci powoduje, że dynamiczne bannery są do czterech razy skuteczniejsze niż ich statyczne odpowiedniki.

Autor: Juliusz Michajłow, Szef działu produktów i marketingu, QuarticON.com