Dzieciaki organizują msze w Robloxie. Reklamy promujące zabijanie dzieci? Facebook je zaakceptował

Dzieciaki organizują msze w Robloxie. Reklamy promujące zabijanie dzieci? Facebook je zaakceptował
W Robloxie dzieci zaczęły masowo wcielać się w księży, biskupów i wiernych i organizować msze. Czy to zwykły roleplay, czy stoi za tym coś więcej? Facebook z kolei zaakceptował w Brazylii 14 z 16 nienawistnych reklam, w tym m.in. nawołujących do zabijania dzieci.
O autorze
1 min czytania 2023-01-27

Msze święte w Robloxie

Czy użytkownicy Robloxa śnią o elektrycznym Bogu? Nie tyle śnią, co oddają mu cześć. Kto by pomyślał, że metaverse zacznie się od celebrowania życia Jezusa Chrystusa. Grupa dzieci zaczęła organizować msze, pogrzeby, a nawet posiedzenia Sejmu w Robloxie. Czy za tym roleplayem stoi coś więcej?

Facebook i TikTok nie są do końca fair

Dziennikarze Forbesa odkryli, że niektórzy pracownicy TikToka mieli dostęp do przycisku promującego różne materiały. Według prasy ok. 1–2% wszystkich materiałów dziennie było promowanych przez pracowników. Po co? Aby promować poszczególne organizacje czy pozyskiwać influencerów. TikTok nie zaprzecza, a wręcz przyznaje się do tego, choć podaje znacznie mniejsze liczby, tj. 0,002%.

Facebook z kolei najwyraźniej nie wyciągnął wniosków od czasów szturmu na amerykański Kapitol. Organizacja praw człowieka przetestowała reklamy nawołujące m.in. do ataku na publiczne placówki czy zabijania dzieci osób, które głosowały na nowego prezydenta Brazylii. To wszystko reakcja na zamieszki, jakie wybuchły w tym kraju po wyborach i odejściu od władzy prawicowego polityka. Jak się okazuje – Facebook przepuścił 14 z 16 tego typu reklam. Organizacja w ostatniej chwili je anulowała i dzieli się swoimi wnioskami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ludzie odchodzą od social mediów – nawet eksperci

Można dostrzec pewien trend odchodzenia lub ograniczania korzystania z mediów społecznościowych. W tym także od strony ekspertów, którzy aktywnie działają w branży marketingowej. Przykładowo Marcin Malec od ponad 2 tyg. nie używa Instagrama i TikToka. Z kolei jedna z mikroinfluencerek opowiedziała na Noizz, że nie korzystała z mediów społecznościowych przez prawie rok. Czy to zjawisko będzie się tylko umacniać? 

Posłuchaj co w tej kwestii mają do powiedzenia Wojtek Walczak z agencji Plej i Damian Jemioło z NowegoMarketingu, sprawdź najnowszy odcinek Marketing Przegadany.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się