Wisła to nieodzowny element życia stolicy. Dawniej stanowiła okno na świat, pełniła ważną rolę ekonomiczną i społeczną, żywiła, ale również pozwalała miło spędzić czas. Urzecze miało swoją unikalną tożsamość, na podstawie której powstała obecna Dzielnica Wisła – miejsce, które jest połączeniem miasta i natury. Kampania reWisła chce pokazać rzekę jako jeden wielki remiks tworzony przez zróżnicowaną społeczność mieszkańców Warszawy.
Kultura Urzecza stała się trwałym elementem tożsamości mieszkańców Warszawy, a jej dziedzictwo jest wciąż obecne. Przykładem może być dom olęderski na Saskiej Kępie, trytwa, czyli droga poprowadzona na grobli w Wilanowie czy też olęderska nekropolia na Zawadach. Pomimo zaniku historycznej kultury tego regionu, współcześnie stanowi ona inspirację do budowania lokalnej tożsamości, a samo Urzecze staje się atrakcyjne dla przedsięwzięć gospodarczych – mówi Mariusz Raniszewski, ekspert ds. Urzecza kampanii reWisła.
Zobacz również
Pomimo upływu lat, Wisła wciąż jest unikalnym miejscem, a mieszkańcy chętnie wybierają to miejsce na spotkania z przyjaciółmi jako przestrzeń do uprawiania sportu czy relaksu i obserwacji przyrody. Nad rzeką spotykają się całe rodziny, osoby starsze, młodzież, biegacze, rowerzyści i wodniacy, tworząc różnorodną społeczność Dzielnicy Wisła.
Dzielnica Wisła rozpoczyna kampanię „reWisła”, w ramach której zachęca i edukuje mieszkańców Warszawy do tworzenia reWisły w świadomy sposób.
Warszawska Wisła to duma miasta i unikat w skali europejskiej. Żadna europejska stolica nie może pochwalić się rzeką, która integruje mieszkańców miasta niezależnie od ich wieku, płci czy pochodzenia. Dlatego ważne jest, abyśmy wszyscy dbali o naszą chlubę, odkrywali ją na nowo i świadomie wspólnie tworzyli. Tym właśnie jest reWisła – mówi Jan Piotrowski, pełnomocnik Prezydenta Warszawy ds. Wisły.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania „reWisła” zainicjowana przez Zarząd Zieleni Miasta Stołecznego Warszawa, prowadzona jest wielokanałowo. Działania realizowane są w digitalu, na kanałach w Social Mediach, w tym Facebook, Instagram, Tik Tok, YouTube oraz w mediach. Do kampanii zaangażowani są również Influencerzy. Przygotowane zostały także materiały video, OOH oraz dedykowana gra terenowa AR. Za realizację działań odpowiada agencja na_ty.