Wiaty przystankowe już od jakiegoś czasu służą za nośniki reklamowe, które docierają do dużej liczby odbiorców. Niektóre firmy wykorzystują je do wypromowania danej usługi czy produktu, a jeszcze inni przerabiają je na małe dzieła sztuki.
Tak jest w przypadku nowej inicjatywy Muzeum Narodowego w Krakowie i firmy AMS, w ramach której na przystanku nieopodal muzeum pojawiła się reprodukcja obrazu Witkacego zatytułowany „Kuszenie św. Antoniego”.
Zobacz również
Dzieło pojawiło się na wiacie przystankowej kilka dni przed Majówką, aby zachęcić mieszkańców, a także turystów do odwiedzania muzeum, które już od 4 maja br. ponownie jest otwarte.
Przystanek powstał we współpracy z AMS, za koncepcję i projekt odpowiada MNK.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W 2019 roku na Placu Niezależnego Zrzeszenia Studentów w Białymstoku pojawiły się dwa zielone przystanki autobusowe, które wprowadziły zieleń tam, gdzie jest najbardziej potrzebna – w pasie drogowym i w miejscach oczekiwania na środek transportu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Przystanek tramwajowy przy Teatrze Wielkim w Łodzi przeszedł niezwykłą metamorfozę – ściany wiaty zostały zastąpione szklanymi gablotami, w których umieszczono różnorodne kompozycje florystyczne. Autorką instalacji pod hasłem „Nostalgia” jest studentka łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych.
PS3
„Zielony” przystanek w Warszawie to nowa inicjatywa spółki AMS. Wiata pokryta roślinnością nie tylko przyczynia się do oczyszczania powietrza w mieście, ale również jest przyjazna dla ptaków, bowiem posiada specjalne oznaczenia, zabezpieczające je przed kolizjami z szybami wiaty.