e-Commerce Polska dołącza do Ecommerce Europe

e-Commerce Polska to dziesiąta inicjatywa, która dołączyła do Ecommerce Europe, organizacji działającej na skalę międzynarodową w obszarze e-handlu.
O autorze
1 min czytania 2013-06-18

Połączenie sił dynamicznie rozwijającego się rynku polskiego z dojrzałym rynkiem europejskim pozwoli na powstanie wzajemnie uzupełniającego się partnerstwa branżowego.

e-Commerce Polska jest inicjatywą 33 polskich największych firm działających w handlu elektronicznym online (Komitet założycielski) oraz Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej. Obecnie zrzesza prawie stu członków, a poprzez Klub e-gospodarki dociera do kolejnych 600 podmiotów kształtujących branże e-commerce. Kluczowe działania organizacji skupiają się na wypracowaniu wspólnego stanowiska branży w kwestiach legislacyjnych oraz wymianie know-how za pośrednictwem grup merytorycznych powołanych wewnątrz e-Commerce Polska, konferencji branżowych, szkoleń i studiów przy współpracy Szkoły e-Commerce Polska z uczelniami wyższymi. Celem nadrzędnym jest powołanie Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby), w ramach której możliwa będzie partycypacja w procesach legislacyjnych i reprezentacja wspólnych interesów przed Instytucjami prawodawczymi. Przyłączenie do Ecommerce Europe pozwoli aktywnie działać również w Brukseli.

– Polski rynek e-handlu bardzo dynamicznie się rozwija, dlatego z dużym entuzjazmem podchodzimy do przyłączenia e-Commerce Polska do Ecommerce Europe. Będziemy mięli okazję do stworzenia sieci wymiany wiedzy i doświadczeń z kolegami działającymi na bardziej dojrzałym rynku zachodnim. Z drugiej strony będąc wiodącym rynkiem Europy Centralno- Wschodniej wniesiemy cenne informacje oraz świeże spojrzenie na rozwój branży e-commerce w naszym regionie. Również działania o charakterze wspierającym procesy legislacyjne Polski zostaną wzmocnione na arenie europejskiej – podsumowuje Grzegorz Wójcik, prezes Fundacji Rozwoju Gospodarki Elektronicznej.

Przyłączenie do organizacji europejskiej oznacza także wzajemny dostęp do badań i raportów, co pozwoli na wspólne kształtowanie wizerunku branży i obserwację dynamiki rynku europejskiego. Ponadto możliwe będzie organizowanie wydarzeń międzynarodowych: konferencji, a przede wszystkim warsztatów europejskich sprzyjających wymianie know-how między krajami, ale również integracji biznesowej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Bardzo się cieszę, że nasze szeregi wspierać będzie Polska. Im więcej państw przyłącza się do Ecommerce Europe, tym głośniej możemy się wypowiadać w ważnych kwestiach dla branży e-commerce – skomentował przyłączenie Polski do struktur europejskich prezes rady nadzorczej Ecommerce Europe, Francois Momboisse.

Słuchaj podcastu NowyMarketing