Jednym z celów statutowych Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest dostarczanie wiedzy na temat medium XXI wieku, jakim jest internet. W ramach tej misji IAB Polska postanowiło opublikować cykl raportów, które dedykowane są konkretnym branżom. W czwartym z rzędu raporcie skupiono się na produktach kosmetycznych.
Boom technologiczny oraz rosnąca rola internetu znacząco zmieniły nawyki konsumentów i reklamodawców. Jak podkreśla ekspert jednego z partnerów badania – Milena Markowska, Key Account Manager z Grupy Wirtualna Polska – internet jest dla e-konsumentów jednym z najważniejszych źródeł wiedzy o kosmetykach, o wiele bardziej istotnym niż telewizja czy prasa drukowana. Mimo to, w Polsce jedynie 11,6 proc. całościowego budżetu w media–miksie koncernów kosmetycznych stanowią wydatki na reklamę w sieci i plasują się za tymi na telewizję i prasę magazynową.
Zobacz również
Pobierz raport ze strony IAB Polska.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce