eBay stawia na innowacyjność i uruchamia spersonalizowaną stronę główną w wersji polskiej

eBay, jeden z największych portali aukcyjnych na świecie, wzbogaca swoją stronę główną o dynamiczny interfejs i rozwiązania z zakresu personalizacji zakupów.
O autorze
1 min czytania 2017-08-16

Nowa strona główna z powodzeniem funkcjonuje już na innych rynkach, tj. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA, Kanadzie, Australii, Francji, Włoszech i Hiszpanii, a od dziś dostępna jest również w wersji polskiej.

Nowa strona główna eBay.pl jest wyposażona w funkcjonalności oparte o technikę sztucznej inteligencji i uczenie maszynowe. Dzięki temu oferty są dostosowywane do preferencji konkretnych użytkowników, którzy widzą stronę główną eBay dopasowaną do własnych, indywidualnych nawyków i zachowań zakupowych.

Jedną z cech charakterystycznych eBay jest liczba oferowanych produktów – obecnie platforma oferuje ich już ponad miliard. Nowe rozwiązania, które wprowadza eBay, są w szczególności skierowane do konsumentów, którzy nie dokonali jeszcze wyboru bądź dopiero poszukują inspiracji.

– Naszym celem jest maksymalne ułatwienie zakupów, zarówno konsumentom, którzy chcą nabyć konkretny produkt, jak również tym, którzy dopiero poszukują inspiracji. Dzięki połączeniu sztucznej inteligencji z szeroką ofertą produktów możemy zaoferować użytkownikom przedmioty odpowiadające ich konkretnym potrzebom i zainteresowaniom – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowością z perspektywy użytkowników jest również sposób prezentacji rekomendowanych produktów, które są uporządkowane według typów i ogólnych kategorii, a nie – jak było do tej pory – według konkretnych aukcji. Nowa strona główna to także intuicyjne moduły prezentujące m.in. najbardziej popularne produkty, trendy w poszczególnych branżach czy najciekawsze wydarzenia i promocje.

Shopbot, czyli eBay stawia na sztuczną inteligencję

W ramach rozwijania funkcji personalizacji przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji eBay udostępnił użytkownikom specjalną usługę „Shopbot”. To spersonalizowany asystent zakupów rekomendujący produkty w ramach aplikacji Messenger, który wkrótce może stać się niezbędnikiem każdego zakupowicza. W tej chwili aplikacja dostępna jest wyłącznie w wersji angielskiej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

eBay inwestuje w rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji i maszynowego uczenia już od pięciu lat, chcąc w ten sposób sukcesywnie dostosowywać platformę do zmieniającej się rzeczywistości rynku e-commerce. W ubiegłym miesiącu eBay dołączył do organizacji non-profit „Partnerstwo sztucznej inteligencji na rzecz społeczeństw” (eng. Partnership on AI to Benefit People and Society), której celem jest stworzenie zróżnicowanych, globalnych perspektyw dla sztucznej inteligencji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się