„eBay Partnership Network” (ePN) to program partnerski platformy eBay oparty o technikę marketingu afiliacyjnego, który poprzez kontekstowe plasowanie produktów na stronie internetowej, blogu lub innym medium, łączy użytkowników i potencjalnych kupców z platformą sprzedażową. Model ten pozwala na uzyskiwanie korzyści finansowych poprzez tworzenie interesujących, angażujących treści, np. na prowadzonego przez siebie bloga, wraz z promocją artykułów pasujących do przygotowanego materiału, które dzięki wykorzystaniu spersonalizowanych linków, odsyłają czytelnika na platformę eBay.
– Niektóre firmy, oferując rozwiązania z zakresu marketingu afiliacyjnego, korzystają z partnerów zewnętrznych. W trosce o prawidłowy przebieg, eBay od początku do końca samodzielnie nadzoruje cały proces, tym samym zapewniając bezpieczeństwo transakcji. Po ważnych zmianach w sposobie śledzenia ruchu na stronach eBay, ePN jest teraz dostępny także dla polskich partnerów – mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.
Zobacz również
Dla angażującego funkcjonowania tego modelu marketingowego ważne jest, by promowanie produktów było odpowiednio premiowane. W partnerskim programie eBay, jeśli przekierowany użytkownik w ciągu 24 godzin dokona zakupu danego produktu, w zależności od kategorii produktowej, partner programu zyskuje od 50 do nawet 70% od prowizji eBay ze sprzedaży artykułu. Jedynym warunkiem otrzymania należności jest uzyskanie łącznej sumy przychodów w wysokości 10 dolarów miesięcznie (koszt uczestniczenia w programie partnerskim).
Z kolei dla użytkowników jest to przede wszystkim dotarcie do unikatowych produktów wyszukanych specjalnie dla nich przez partnerów programu. Dodatkowo, jeśli to właśnie dzięki przekierowaniu dokonali swojego pierwszego od roku zakupu na platformie, partner zyskuje dla nich bonus.
Aby dołączyć do programu partnerskiego, należy założyć konto na stronie programu: partnernetwork.ebay.com, a następnie pobrać rozszerzenie Smart Share dla przeglądarki Chrome. To dzięki niemu tworzone są spersonalizowane linki odnoszące na stronę oferty zamieszczonej na eBay.de, a następnie przekierowujące na eBay.pl, w przypadku gdy dany produkt dostępny jest także na polskiej platformie eBay. Jeśli użytkownik dokona zakupu, zostanie to odnotowane na koncie danego partnera programu w ciągu następnego dnia.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dołączenie do programu to także dostęp dla partnerów do raportów i analiz nastawionych na pomiar i poprawę wydajności, które pomogą w wyborze odpowiednich artykułów. Platforma zapewnia również wsparcie zespołu eBay, kontakt z jej społecznością zebraną wokół forów internetowych oraz szereg narzędzi promocji takich jak na przykład pomoc w tworzeniu kreatywnych banerów reklamowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing