TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

eCommerce w czasach AI – jak zwiększyć przewagę rynkową, dzięki sztucznej inteligencji? (nagranie z webinaru)

eCommerce w czasach AI – jak zwiększyć przewagę rynkową, dzięki sztucznej inteligencji? (nagranie z webinaru)
Rozwiązania wspomagane przez AI wydają się być atrakcyjne dla biznesów, które chcą utrzymać swoich klientów. Jak sztuczna inteligencja może wspomóc naszą firmę? Między innymi o tym rozmawialiśmy podczas webinaru z Tadeuszem Żórawskim, Global eCommerce Strategy Director w Molecular Worldwide.
O autorze
2 min czytania 2023-07-03

Trwająca inflacja to wyzwanie dla handlu. Przedsiębiorcy chcą zachować rentowność swoich biznesów. Zgodnie z raportem stworzonym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej „W kryzysie do e-commerce” w 2002 roku, aż 71 proc. konsumentów deklaruje, że stara się ograniczać swoje wydatki. Natomiast pozytywna wiadomość dla właścicieli sklepów internetowych jest taka, że aż 58 proc. internautów uważa, że zakupy w eCommerce są bardziej optymalne niż zakupy stacjonarne. 

Czy jednym z działań wspierających eCommerce w recesji może być AI? Jedno jest pewne – rewolucja AI nie ominęła branży eCommerce. Właściciele sklepów internetowych powinni skorzystać zatem z możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja. Przede wszystkim dlatego, że da im to realną szansę na zwiększenie sprzedaży oraz poprawienie doświadczeń zakupowych klientów.

Jak AI może pomóc w eCommerce?

– Zwykle ludzie myślą o tym, że sztuczna inteligencja potrafi pomóc w prosty sposób, natomiast obszarów zastosowań AI w eCommerce jest bardzo dużo. Oprócz ewentualnego tworzenia treści do eCommerce (opisów, artykułów) jest to (i na to zwróciłbym uwagę) wykorzystywanie sztucznej inteligencji do badań rynku i sondowania opinii klientów, czyli do definiowania tego, jaki produkt dobrze jest w eCommerce sprzedawać, odsprzedawać, oferować – mówi Tadeusz Żórawski. 

AI w eCommerce można wykorzystać na różne sposoby, na przykład: 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • w prognozowaniu popytu i zarządzaniu zapasami,

    Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • w optymalizacji strategii cenowej,

    NowyMarketing logo
    Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
    Rozwijaj się
  • przy wspomaganiu tworzenia treści,

  • przy personalizacji ofert,

  • w automatyzacji obsługi klienta,

  • w przeciwdziałaniu oszustwom,

  • przy wspomaganiu zarządzania i procesów.

– To nie jest skończona lista. Wymieniłem osiem głównych punktów, ale tych zastosowań jest i będzie dużo więcej – dodaje Tadeusz Żórawski.

Jeśli chcecie poznać listę narzędzi odpowiednich do wykorzystania w poszczególnych punktach z powyższej listy, zapraszamy do zapoznania się z nagraniem.

Jak korzystać z AI, by miało to sens?

– Przypomina mi się stwierdzenie „Ludzie nienawidzą, jak im się coś sprzedaje, ale uwielbiają kupować”, które zawsze w reklamie, marketingu czy eCommerce naprowadza mnie na to, że istotne jest nie to, by coś komuś sprzedawać, tylko żeby temu odbiorcy pomóc to kupić. W związku z tym, jeśli przyglądam się narzędziom sztucznej inteligencji to patrzę w szczególności na takie, których nie użyłbym tylko jako sprzedawca, ale te, których użyłbym przy zakupie – komentuje Tadeusz Żórawski.

– Mam wrażenie, że kryzys, który teraz następuje to nie jest kryzys podaży tylko to jest kryzys popytu. W tej chwili, dzięki AI następuje ogromny wysyp i ogromnie łatwo jest tworzyć bardzo różne treści, natomiast pytanie jest takie: czy one są przekonujące dla osób, które mają kupić jakiś produkt – dodaje Tadeusz Żórawski.

Mity kontra rzeczywistość

W temacie wykorzystania AI w biznesie pojawia się wiele mitów. Niektórym wydaje się, że korzystanie z dostępnych narzędzi to podanie wszystkiego na tacy i przyjście na gotowe. Nic bardziej mylnego. Sztuczna inteligencja nie jest obecnie na tak zaawansowanym poziomie. 

Jednym z mitów, który funkcjonuje w kwestii wykorzystania AI jest przekonanie, że sztuczna inteligencja sama przygotuje odpowiednie materiały, na dodatek przy wykorzystaniu niskiego budżetu. Tymczasem, rzeczywistość pokazuje, że rozwiązania AI trzeba odpowiednio wybrać i zaprogramować.

– W mediach społecznościowych często pojawiają się obrazy prawie, że doskonałe, w związku z tym myślimy, że można je łatwo uzyskać. Jednak wpisany prompt pokazuje, że potrzebna jest wiedza, doświadczenie i wiele prób – mówi Tadeusz Żórawski.

eCommerce w recesji

– Zestawiłem coś, co nazwałem „ABCDE eCommerce’u”, jeśli chodzi o tworzenie treści, które eCommerce są przedstawione. Zaczyna się od audytu, później zrozumienie zachowań zakupowych, następnie tworzenia treści, kolejno zarządzanie treściami na platformach oraz włączanie rozwiązań digital i martech, w tym AI – mówi Tadeusz Żórawski

Przed eCommerce jeszcze wiele pracy. 

– Okazuje się, że niewiele produktów jest pokazywanych w eCommerce dobrze, a im więcej zdjęć, opisu, contentu, tym większa konwersja na sprzedaż – dodaje Tadeusz Żórawski.

Więcej dobrych praktyk w zakresie wykorzystania AI w eCommerce oraz tego, jakie zmiany warto wprowadzić w biznesie, by zwiększyć sprzedaż, znajdziecie w naszym webinarze.