Efektywna konwersja online to offline i innowacyjny geofencing od Hybrid.ai w kampanii Volkswagena

Efektywna konwersja online to offline i innowacyjny geofencing od Hybrid.ai w kampanii Volkswagena
Precyzyjne dotarcie z przekazem reklamowym do odpowiedniej grupy docelowej przebywającej w konkretnym miejscu nie należy do najłatwiejszych. Dlatego warto w tym celu wykorzystać narzędzia takie jak Hybrid Geofencing, które przynoszą bardzo dobre efekty, co potwierdza niedawna kampania Volkswagena.
O autorze
3 min czytania 2022-01-19

Hybrid Geofencing to nowoczesna technologia oferowana przez spółkę Hybrid.ai, pozwalająca wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili dany obszar w konkretnym przedziale czasu. Została ona oparta na geofencingu, który do ustalenia dokładnego położenia użytkownika wykorzystuje m.in. dane GPS pochodzące z aplikacji mobilnych zainstalowanych na smartfonie. Hybrid współpracuje z wieloma SSP, które udostępniają wspomniane dane GPS, dzięki czemu oferuje dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Technologia Hybrid Geofencing pozwala oznaczyć przy pomocy ID reklamowego użytkowników, którzy odwiedzili wskazane miejsca, a następnie wyświetlić im kampanię reklamową. Umożliwia ona także określenie, ile czasu użytkownik spędził w danym miejscu, np. salonie sprzedaży.

– Nasza technologia Hybrid Geofencing pozwala prowadzić w pełni zautomatyzowane kampanie reklamowe kierowane z wykorzystaniem targetowania opartego na lokalizacji. Dzięki lokalizowaniu poprzez bid request klient ma pewność, że dane pochodzą wprost ze wskazanych adresów, a nie są ekstrapolowane na podstawie wybranych największych miast/punktów – mówi Grzegorz Marczak, Sales Director CE, Hybrid.ai.

Co ważne, Hybrid.ai oferuje swoim klientom jeden spójny ekosystem reklamowy do realizowania kampanii z wykorzystaniem raportowania konwersji online2offline, w ramach którego m.in. dostarcza DMP, lokalizuje użytkowników, przetwarza dane w ramach swojego data center, a także szczegółowo raportuje prowadzone działania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Geofencing idealnie sprawdza się w różnych branżach i jest coraz chętniej wykorzystywany przez marki, którym zależy na konwersji online to offline. Niedawno technologię tę postanowił wykorzystać w swojej kampanii Volkswagen. We współpracy z domem mediowym PHD Media Direction zdecydował się on na wykorzystanie rozwiązania oferowanego przez spółkę Hybrid.ai.

Kampania trwała ponad miesiąc i została przeprowadzona w dniach 7 czerwca – 18 lipca br. Celem była promocja samochodów elektrycznych i hybrydowych. Na potrzeby kampanii wykorzystano dwa rozwiązania:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • Hybrid Segments, w ramach którego wykorzystano dane własne DMP Hybrida i na podstawie targetowania behawioralnego wyświetlano reklamy użytkownikom z poszczególnych segmentów, takich jak motoryzacja, business, parenting, travel, lifestyle, transport, handel, technologie.
  • Hybrid Geofencing, w ramach którego wyświetlano reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili wskazane adresy (np. salony konkurencji, warsztaty samochodowe, stacje paliw) i spędzili tam określony czas w przedziale od 5 minut do 2 godzin.

W obu przypadkach zdecydowano się na na realizację kampanii wideo outstream z 15 sekundowym spotem i rozliczenie w modelu CPV ze 100% viewability.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania przyniosła bardzo dobre efekty, przełożyła się na faktyczną konwersję online to offline i zachęciła użytkowników do wizyty w salonach stacjonarnych Volkswagena. W przypadku Hybrid Geofencing średni współczynnik konwersji wyniósł 0,58%, przy średniej rynkowej w branży automotive na poziomie 0,3%, (dla porównania współczynnik ten w Polsce dla klientów ze wszystkich branż wynosi od 0,5% do 1%). W dniu zobaczenia reklamy 13,4% użytkowników zdecydowało się odwiedzić jeden z salonów stacjonarnych Volkswagena.

– Zastosowanie w kampanii Hybrid Geofencing pomogło skutecznie przyciągnąć potencjalnych klientów do salonów stacjonarnych Volkswagena i osiągnąć zadowalające wyniki. Technologia ta ma duży potencjał, a ze względu na jej innowacyjność i efektywność będziemy ją rekomendować w przypadku przyszłych działań z naszymi klientami, w szczególności z branży automotive – mówi Monika Waśniewska-Dorosz, Senior Communication Planner, PHD Media Direction.

– Jako Volkswagen mocno stawiamy na innowacyjne rozwiązania, które pomagają nam efektywnie dotrzeć do potencjalnych klientów. Dlatego też zdecydowaliśmy się wykorzystać w naszych działaniach technologię Hybrid Geofencing. Kampania przyniosła bardzo dobre efekty, co tylko nas utwierdziło w przekonaniu, że jest to narzędzie warte uwagi, szczególnie w branży motoryzacji – mówi Michał Karpiński, Kierownik ds. Digitalizacji marki Volkswagen.

Po zakończeniu działań klient otrzymał szczegółowy raport dotyczący kampanii i konwersji online to offline. Zawierał on informacje dotyczące m.in. liczby użytkowników, którzy mieli kontakt z kampanią; liczby użytkowników, którzy mieli kontakt z reklamą i następnie udali się do punktu stacjonarnego i spędzili tam określony czas; a także wskazuje, w które dni konkretne salony stacjonarne były najchętniej odwiedzane przez odbiorców kampanii. Raport pokazuje także, ile czasu od kontaktu z reklamą potrzebują jej odbiorcy do momentu udania się do salonu. Co ważne, raporty tego typu Hybrid.ai oferuje swoim klientom bezpłatnie w ramach współpracy.

Więcej informacji na temat Hybrid Geofencing i pozostałych rozwiązań spółki znajduje się na stronie hybrid.ai.

 

Artykuł powstał we współpracy z Hybrid.ai.