Mimo licznych kontrowersji i oskarżeń związanych z kradzieżą dóbr intelektualnych, Youtuberzy z Ekipy nie zamierzają zwalniać tempa – po sukcesie sprzedaży lodów, zeszytów i innych gadżetów, wypuszczają kolejną kolekcję ubrań, które pojawiły się w ich własnym sklepie internetowym Ekipatonosi.pl.
W kolekcji znalazła się m.in. koszulka, która od razu przykuła uwagę miłośników mody. Niestety nie za sprawą swojego designu, czy jakości wykonania, ale znajdującej się na niej grafiki, która jest niepokojąco podobna do innego znanego projektu.
Zobacz również
Po lewej projekt Ekipy, po prawej projekt Vetements
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wspomniana grafika przedstawia dwie symbolicznie zarysowane twarze, które są połączone ze sobą falującą linią – na jednej z nich fala przechodzi w uśmiech, na drugiej w smutną minkę. Internauci szybko zauważyli, że podobną grafikę od jakiegoś czasu można zobaczyć na t-shirtach znanej marki Vetements. Jedyna różnica polega na samej stylistyce (u Vetements bardziej uproszczona, u Ekipy widać np. cieniowanie) i w przypadku produktu YouTuberów na braku towarzyszącego napisu („Not happy not sad”).
Na reakcję internautów nie trzeba było długo czekać – szybko pojawiły się komentarze z oskarżeniami o skopiowanie projektu Vetements. Czy i tę wpadkę wybaczą Ekipie jej fani? Czy tym razem YouTuberzy poniosą poważne straty wizerunkowe?
PS
Przypominamy, że niedawno Wersow (członkini Ekipy) musiała zmierzyć się z oskarżeniami o kradzież logo, którym posługiwała się w swojej komunikacji. Temat poruszamy w naszym podcaście „Marketing Przegadany”.