Zielona transformacja strony internetowej to rozwiązanie zainspirowane witryną Dalkii we Francji i oddające całą filozofią firmy, która od lat prowadzi działania na rzecz ochrony klimatu. Grupa Dalkia Polska jako pierwsza na rodzimym rynku sektora usług energetycznych postawiła na podejście sobrieté numérique, czyli odpowiedzialne zarządzanie zasobami cyfrowymi, którego celem jest zmniejszenie wpływu technologii na środowisko.
– Pomysł na nową stronę internetową pojawił się wraz z nową strategią rozwoju Grupy. Naszą ofertę kierujemy do klienta przemysłowego, który stoi przed wyzwaniem transformacji energetycznej. Dalkia chce być partnerem w tym procesie. Projektując serwis zadbaliśmy, by zawierał informacje dotyczące transformacji energetycznej i dekarbonizacji przemysłu. Przedstawiliśmy też usługi, model współpracy oraz portfolio realizacji – podkreśla Jacek Chodkowski, dyrektor generalny Grupy Dalkia Polska. – Czujemy się odpowiedzialni za nasze działania, także te związane z wykorzystywaniem nowych technologii, dlatego postawiliśmy na ekologiczny design, nie tylko na poziomie wizualnym, ale na poziomie budowy całego serwisu. Przemyślana struktura treści, połączenie trzech spółek pod jednym adresem i innowacyjne rozwiązania, takie jak ograniczenie liczby wykorzystywanych kolorów sprawiają, że strona ma mniejszy wpływ na środowisko – dodaje.
Zobacz również
Ekodesign – projektowanie na rzecz klimatu
Aktywność cyfrowa odpowiada za 4% globalnej emisji gazów cieplarnianych, a to więcej niż chociażby podróże lotnicze, dlatego Dalkia Polska postawiła na ekoodpowiedzialność. Ograniczenie palety barw i zachowanie dwutonu sprawiły, że zdjęcia umieszczone na stronie mają niewielką wagę, zdecydowano się także na znaczącą redukcję użycia koloru białego, dzięki czemu monitory zużywają mniej energii, by wyświetlić treści. Czterokrotnie poprawiono szybkość ładowania serwisu – wpłynęła na to silna kompresja wszystkich elementów zawartych na stronie. Zrezygnowano także z autoodtwarzania, użytkownik sam decyduje, które materiały chce zobaczyć. Kolorem dominującym jest zieleń, symbolizująca zwrot przemysłu w kierunku transformacji energetycznej i odnawialnych źródeł energii. Chcąc zachować odrębność wchodzących w skład grupy spółek, każdej z nich przypisano odrębny kolor: spółce Dalkii Polska Energia – pomarańczowy, a spółce Dalkii Polska Solutions – niebieski, dzięki czemu uzyskano spójny wygląd przy jednoczesnym podkreśleniu specyfiki każdej ze spółek.
Najważniejsze informacje dostępne na stronie głównej
Wygląd strony idzie w parze z treścią – elementy takie jak transformacja energetyczna, dekarbonizacja przemysłu i rola Dalkii w tym procesie zostały opracowane z myślą o klientach przemysłowych. Po wejściu na stronę użytkownik pozna model działania firmy, bogate portfolio usług a także najważniejsze realizacje. Postawiono także na ułatwienie kontaktu z ekspertami firmy, którzy najlepiej przybliżą możliwości współpracy.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing