Ekologiczne rozwiązania w reklamie OOH

22 kwietnia jest dzień ziemi. To dobry czas, by się zastanowić, co możemy dla niej zrobić – my, marketerzy, agencje reklamowe, domy mediowe, my, czyli producenci setek ton śmieci. Od kilku tygodni jesteśmy w domach, niemal cały świat zwolnił, ludzie znacznie mniej podróżują. Już są tego efekty!
O autorze
1 min czytania 2020-04-22

Tak, delfiny pływają w kanałach Wenecji, a na naszym, polskim podwórku spadło stężenie smogu w powietrzu. Na jak długo? Epidemia o zasięgu światowym wpłynie na reorganizacje gospodarek państwowych i ukształtuje politykę, biznes na następne dekady. Czas przerwać na stałe pogoń, ekspresowy już tryb życia i zastanowić się, co sami możemy zmienić.

Skierowanie działań w stronę ekologii to już nie jest chwyt reklamowy, ale konieczność. Coś, co musimy zrobić. Na dobry początek w EkoPoster, drukarni wielkoformatowej papieru, zrezygnowaliśmy z toksycznych rozpuszczalników, nasze tusze powstają na bazie wody. Wykorzystujemy najnowsze technologie druku cyfrowego, pozwalające na oszczędność energii elektrycznej oraz minimalizowanie materiałów eksploatacyjnych, nadwyżek w produkcji oraz odpadów dzięki modelowi print-on-demand.

Czy to wystarczy? Oczywiście, że nie! Pracujemy nad kolejnymi zmianami technologicznymi w reklamie zewnętrznej – ekologiczny papier, logistyka, wielokrotne wykorzystanie tych samych surowców. Stawiamy kolejne kroki, by zminimalizować we własnej działalności emisję CO2 oraz produkcję toksycznych odpadów. Model biznesowy czy kolejny greenwashing, zapytacie.

Po prostu spojrzenie w przyszłość.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj