TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Ekwiwalent reklamowy „ęśąćż” z kilku dni wynosi ponad milion złotych

Wiadomości push, które zostały wysłane omyłkowo 5 sierpnia br. przez mBank z treścią „ęśąćż”, szybko zamieniły się w internetowe memy. Po tygodniu materiałów zawierających nazwę banku wraz z informacjami o wpadkowych powiadomieniach było w mediach już ponad 1 tys. – podaje IMM.
O autorze
1 min czytania 2020-08-18

>>> Dominika Zientalak (mBank): W tym niekiedy szarym świecie widać, że internet jednak umie się śmiać pozytywnie, bez cienia szyderstwa czy hejtu

„ęśąćż” z ponad czteromilionowym dotarciem w social mediach

Wpadkę szybko zauważono, o czym łatwo można było przekonać się w social mediach nie tylko samego banku, ale również jego odbiorców, czy różnych firm i instytucji. 84% ze wszystkich publikacji mediowych z okresu od 5 do 12 sierpnia 2020, czyli aż 923 materiały, to posty w samych kanałach społecznościowych, których łączne dotarcie[1] wynosi 4,15 mln potencjalnych kontaktów, a ekwiwalent reklamowy (AVE[2]) to 743 tys. złotych. Co więcej, ponad połowa wszystkich treści (62%), tak więc aż 679 publikacji ma wydźwięk pozytywny, dotarcie na poziomie 3,73 mln oraz wartość AVE przeszło 600 tys. złotych. 317 materiałów (29%) jest neutralnych (głównie portale i radio), a tylko 105 jest nacechowanych negatywnie (9%), których dotarcie wynosi zaledwie 46,2 tys.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Prawie 200 tys. interakcji w siedem dni

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Internauci zareagowali błyskawicznie – w przeciągu zaledwie tygodnia w social mediach temat powiadomień „ęśąćż” mBanku przełożył się na ponad 136 tys. udostępnień, 60 tys. polubień i przeszło 2,8 tys. komentarzy. Autorzy z największą liczbą polubień, udostępnień i komentarzy to profile samego mBanku na Facebooku i Twitterze – łączna liczba interakcji tylko tych dwóch postów na dzień 17 sierpnia 2020 wynosi ponad 43 tys. z AVE 143 tys. złotych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Neutralne publikacje w portalach, radiu i telewizji

W portalach internetowych, radiu i telewizji w okresie 5 – 12 sierpnia br. pojawiło się na ten temat łącznie 178 materiałów o dotarciu na poziomie 1,4 mln i ekwiwalencie reklamowym rzędu 400 tys. złotych. O sprawie pisano między innymi w takich portalach jak Natemat.pl, Wprost.pl, Spidersweb.pl, czy Wyborcza.pl. W stacjach rtv: Biznes24, Radio WAWA, Radio VOX FM, czy Radio Eska. Przeszło 90% ww. publikacji miało charakter neutralny. Komunikaty w stacjach radiowych dotyczyły utrudnień w pracy w aplikacji mobilnej, jak i strony internetowej banku i miały charakter informacyjny.

Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.

Ekwiwalent reklamowy (AVE), to wyrażona w złotówkach szacunkowa wartość publikacji. Wartość AVE ustalana jest na podstawie kosztów publikacji reklamy o takim samym formacie. Koszt reklamy jest wyliczany na podstawie cenników reklamowych.

 

źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM