Electrolux oficjalnym partnerem 46. edycji Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni

Partnerstwo z Festiwalem – największym świętem polskiego kina, jest kolejną odsłoną globalnej kampanii marki „Pierz, susz, noś dłużej” promującej modę cyrkularną. W ramach współpracy Electrolux zachęca gości do wyboru kreacji na czerwony dywan z myślą o środowisku.
O autorze
3 min czytania 2021-09-20

Electrolux,  partner 46. edycji Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, która w tym roku organizowana jest po raz pierwszy w duchu „zielonych festiwali”, chce ponadto przybliżyć fanom kina idee cyrkularności i nadawania ubraniom drugiego życia – obok Teatru Muzycznego powstała specjalna strefa „Noś dłużej”. Electrolux objął także patronatem pozakonkursową sekcję „Czysta Klasyka”, projekcje zrekonstruowanych cyfrowo wybitnych dzieł polskiej kinematografii.

– Łączymy siły z Festiwalem Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni, żeby pokazać, że poprzez drobne zmiany zachowań można dbać o naturę. Dotyczy to wszystkich branż i obszarów naszego życia. Kino, film potrafią być narzędziami potężnej zmiany i już nie raz udowodniły, że ich narracje czynią świat lepszym. Electrolux stawia sobie za cel ewolucję przyzwyczajeń konsumenckich, skłaniając nas wszystkich do drobnych kroków i wyborów z myślą o środowisku oraz zachowaniu tego, co w nim najcenniejsze. Zachęcamy gości i gwiazdy Festiwalu do wyboru kreacji cyrkularnych, partnerujemy sekcji Czysta Klasyka oraz otwieramy dla wszystkich miłośników kina strefę Noś dłużej, do której serdecznie zapraszamy – mówi Natalia Kostera, Brand Manager Electrolux.

Moda i kino to najbardziej demokratyczne formy wyrażania siebie. Operują emocjami i zawsze są w awangardzie światowych zmian, mając ogromny wpływ na kulturę i społeczeństwo. Festiwal w Gdyni jest tego świetnym dowodem, decydując się podczas tegorocznej 46. edycji na przyłączenie do grona „zielonych festiwali” i promowanie proekologicznych wyborów. Podobnie jak inne wydarzenia o tak dużej skali, Festiwal w Gdyni generuje ślad węglowy. Organizatorom zależy na tym, by go minimalizować, dlatego Festiwal od tegorocznej edycji wprowadza rozwiązania, które mają uczynić go bardziej ekologicznym i namawia branżę do zmiany nawyków.

Sektor mody stał się jednym z największych emitentów gazów cieplarnianych, wnosząc tym samym istotny wkład do zachodzących szybko zmian klimatycznych. Branża mody postanowiła wypracować wytyczne, które mają być przewodnikiem mającym ułatwić osiągnięcie neutralności klimatycznej. Jednym z działań na rzecz zmiany jest promocja mody cyrkularnej. To idea obiegu zamkniętego, zakładająca maksymalną troskę o ponowne wykorzystanie surowców.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nieodłącznym elementem festiwali jest tzw. czerwony dywan, czyli prezentacja gwiazd i ich kreacji, ale też ważkich kwestii społecznych czy środowiskowych. Wielu uczestników najważniejszych światowych imprez wybiera na czerwony dywan kreacje vintage lub te, które nosili już na innych galach. Takie podejście jeszcze niedawno uchodziłyby za faux pas, dziś jednak zyskuje coraz większe uznanie branży i fanów kina. Podczas rozdania Oscarów w 2020 roku miał nawet miejsce tzw. Green Carpet Challenge, nakłaniający gwiazdy do tego, by ich wybór stroju na czerwony dywan był zgodny z duchem ekologii. Wielu gości, zamiast zaskakiwać nowymi kreacjami, postanowiło założyć ubrania z drugiego obiegu. Festiwal w Gdyni dotrzymuje kroku najważniejszym światowym wydarzeniom branżowym, a do grona partnerów Festiwalu dołącza marka Electrolux, która promuje ideę cyrkularności, będącą wyrazem odpowiedzialności za planetę.

Electrolux na FPFF w Gdyni

Podczas wydarzenia Electrolux będzie inspirować gwiazdy i gości największego święta polskiego kina do wyboru kreacji z myślą o środowisku. Kostiumografka Malwina Wędzikowska przygotuje gwiazdom Festiwalu, które zdecydowały się wziąć udział w akcji, stylizacje cyrkularne. Dzięki temu, ekologiczna moda z zamkniętego obiegu pojawi się na gdyńskim czerwonym dywanie. Do grona gwiazd, ambasadorów mody cyrkularnej w Gdyni, dołączyli znamienici goście i prowadzący wydarzenie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Dla mnie moda jest całą paletą emocji. Jeżeli mówimy o modzie cyrkularnej, to są to emocje wielokrotnego użytku – możemy obdarować jedną rzeczą wiele osób, możemy dawać ubraniom nowy charakter. Zmieniamy świat poprzez małe kroki. Na ostatnim Fashion Weeku w Paryżu postawiłam sobie za cel ubrać się za 100 zł w paryskich second handach. Okazało się, że moja stylizacja była złotym strzałem i miała najwięcej publikacji w tytułach modowych ze wszystkich moich dotychczasowych stylizacji na Fashion Weeku. Można ubierać się cyrkularnie, z recyklingu, upcyklingu, z drugiej ręki i podbijać „czerwone dywany” – co udowodnimy w tym roku w Gdyni – mówi Malwina Wędzikowska, kostiumografka, która ubierze gwiazdy tegorocznej edycji Festiwalu w kreacje cyrkularne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na czas Festiwalu, obok Teatru Muzycznego w Gdyni Electrolux uruchamia także Strefę „Noś dłużej” we współpracy z Ubrania do Oddania. Największą atrakcją przestrzeni jest wystawa stylizacji filmowych inspirowanych filmami z sekcji „Czysta Klasyka”. Stylizacje pięciu manekinów, ubranych w duchu mody cyrkularnej w kostiumy z drugiego obiegu, a także ubrania pochodzące z e-butiku „Noś dłużej”, przygotowała Malwina Wędzikowska. Założeniem wystawy i jej scenografii jest pełna cyrkularność – wszystkie wykorzystane ubrania pochodzą z drugiego obiegu i zostały tak przerobione, aby oddać ich filmowe inspiracje. Wędzikowska udowadnia w ten sposób, że dzięki modzie cyrkularnej można przygotować dowolne stylizacje, nawiązujące do różnych stylów i lat.

Strefa jest ponadto miejscem, w którym Electrolux przybliży fanom kina uczestniczącym w tegorocznych projekcjach ideę mody cyrkularnej. Na wystawie, poza stylizacjami inspirowanymi pokazami filmów z „Czystej Klasyki”, znajdą się kolekcjonerskie perełki vintage czy unikalne egzemplarze ubrań dostępnych w e-butiku nosdluzej.pl.

Electrolux objął także patronat nad pozakonkursową sekcją „Czysta Klasyka”, w trakcie której będzie można zobaczyć zrekonstruowane cyfrowo klasyki polskiej kinematografii. To dzieła, które należy znać i zachować w jak najlepszej kondycji na jak najdłużej, dla kolejnych pokoleń widzów. Podobnie jak ukochane ubrania, które dzięki odpowiedniej pielęgnacji i trosce służą nam przez lata i uświetniają ważne momenty w życiu.